Amsterdam - Lima - Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Amsterdam - Lima - Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Lima - Arequipa

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

27 Mei 2015 | Peru, Arequipa

Hallo allemaal, hier zijn we dan, met een update van de afgelopen twee dagen!
Zaten jullie er al op te wachten? ;-)

maandag 25 mei
Zo, na nog een lekker laatste nachtje snurken thuis in ons eigen bedje, ging de wekker bijtijds.
Maar niet zonder te vermelden dat ik gisteravond nog even mijn hand heb verbrand (valt gelukkig mee) en ik vannacht over mijn openstaande koffer in de slaapkamer ben gestruikeld … met een aardige schram op mijn voet tot gevolg.

Om 08.15 uur reed onze ‘taximobiel’ voor. Lieve lieve Merel, dank je wel voor het wegbrengen, wat heerlijk!
Na een verbluffend snelle rit en omhelzingen met dikke kussen, konden we ons voor een directe vlucht met KLM naar de incheckbalie begeven.
Daarna zijn we met de voor ons onvermijdelijke koffie van Starbucks neergezakt in een fijne stoel met uitzicht op werkend grondpersoneel. Hoe fijn is dat!
Na het kopen van de boekjes vol roddels en achterklap hebben we het onszelf in het vliegtuig gemakkelijk gemaakt bij de nooduitgang, en wat voor nooduitgang! Je kon er werkelijk samen een dansje doen! Dat was erg prettig, met name voor Cor en zijn lange benen. Alleen wel jammer dat de stoelen van KLM niet zo breed zijn … en dan heb ik het niet over het gebrek aan breedte voor mijn heuppartij, maar over de breedte van de schouderpartij van Cor! Gelukkig heeft hij de schouderpartij van zijn buurman op links (ik was de buurvrouw bij het raam op rechts) overleefd, haha!
Na zo’n 12 uur vliegen (korter dan was voorspeld) vlogen we over het Andes gebergte recht op ons doel af, Lima, een stad met 10 miljoen inwoners! Een aardige metropool, en ook nog eens met één derde van de totale Peruaanse bevolking.
Op het vliegveld werden we opgewacht door een lieftallig dame met ons naam op een bordje, bingo! Met haar en de chauffeur van het busje zijn we al toeterend door de spits in Lima geslingerd, dat was echt een dollemansrit! En ik kan je zeggen, na 12 uur rust in een vliegtuig is het dan net alsof je in je gezicht wordt geslagen met een natte dweil. Na een uur kwamen we aan bij ons sfeervolle koloniale hotel en keerde de rust terug … Even wat berichten versturen, lang leve Wi-Fi, waterflessen vullen op de gang (daar stonden watercoolers, echt super!), en toen met vierkante ogen naar bed. Oh nee, we hebben ook de boardingpassen voor morgen nog even uitgedraaid. Want het komt nogal eens voor dat binnenlandse vluchten overboekt zijn, en je dus mis grijpt … dat zou toch zonde zijn! Morgen weer een vlucht op het programma, van Lima naar Arequipa.

dinsdag 26 mei 2015
Na een uitgebreid ontbijt … dat viel niet mee om 06.00 uur … werden we door de taxi opgehaald voor de rit naar het vliegveld. Gelukkig was het nog geen spitsuur, dus dat verliep een stuk soepeler dan gisteren.
Niet alleen het inchecken ging als een warm mes door de boter, ook over de vlucht van zo’n anderhalf uur en de stoelruimte (we hadden met z’n tweeën drie stoelen) waren we zeer te spreken. Met LAN kun je gerust een tochtje maken!
Dit keer werden we opgewacht door een lieftallige meneer met een bordje, die tevens de chauffeur bleek te zijn van onze rit naar het hotel in Arequipa.
Wat een lieflijk hotel, wat een leuke kamer, en wat een mooi uitzicht! Als je tenminste over de rommeldaken heen kijkt … want het lijkt soms net alsof ze hier de daken gebruiken om alles op te slaan waar een kelder te klein voor is. Arequipa is trouwens ingesloten door machtig hoge bergtoppen en vulkanen, inclusief poedersuiker!
Het is hier nu weliswaar winter, maar het bleek wis en waarachtig korte-broeken-weer!
Het centrum lag op loopafstand, dus ons doel was geen al te moeilijke keus.
Geluncht met een helaas niet al te fijne hamburger, maar daarna heerlijk geslenterd en op het centrale plein mensen en duiven, en nog meer duiven, gekeken.
Er liep trouwens veel politie rond het plein. Morgen en overmorgen zijn er stakingen, de mensen staken tegen de komst van mijnbouw … ik ben benieuwd wat we er hier van gaan merken. In ieder geval zal het de zon niet in de weg zitten. En om daarvan te kunnen genieten, weten we altijd wel een plekje te vinden.
Maar nu eerst de ogen dicht!

Tot snel!

• 27 Mei 2015 - 06:37

Belinda:

Wat een leuk verslag!! Op naar de volgende story, heeel veeel plezier!!! X

• 27 Mei 2015 - 07:21

Mim:

Wat een heerlijk verslag weer!! Alsof ik erbij ben!! Dat is echt een voordeel dat jullie op vakantie zijn, heerlijk s morgens op t gemak met een bakje thee lezen van al jullie avonturen!! Heerlijke dag gewenst voor strakjes!! Dikke xx

• 27 Mei 2015 - 10:45

Corrie:

Leuk om te lezen terwijl we hier nog even op de zomer moeten wachten, zonder korte broek dus. We zijn heel benieuwd naar de komende avonturen!
    Groetjes!!

• 27 Mei 2015 - 10:53

Ton:

Mooi dat jullie goed van start zijn gegaan, bedankt voor het fijne verslag en de mooie foto's. Wij kijken uit naar de volgende aflevering.

• 27 Mei 2015 - 12:50

Marja:

Weer n gezellig verslag, fijn dat alles zo soepel verloopt! Veel plezier nog

• 27 Mei 2015 - 13:02

Frans En Lida:

Wij vinden het fijn dat jullie na zo n lange vliegreis , gezond en uit gerust aan gekomen zijn op de plaats van bestemming . Nu kan het avondtuur echt beginnen ,we kijken er met belang stelling naar uit . De eerste foto s zijn al leuk om te zien . Lieve groetjes Frans en Lida

• 27 Mei 2015 - 13:25

Esther:

Fijn dat jullie er zijn! Lekker genieten van alle indrukken! Lekker blijven schrijven, genieten wij met juliie mee!

• 27 Mei 2015 - 17:41

Roelof En Marianne:

Jaaaaaa, daar zijn ze weer.....de heerlijk volledige verhalen!
    We hebben er naar uit gekeken :-)
    Genoten van de verslaglegging van de eerste twee dagen. Mooie plaatjes gezien alweer...zo leuk! Wij zijn ook op reis hihi.
    Nou geniet heerlijk saampjes van deze bijzondere reis! Tot gauw (op waarbenjij.nu)!
    liefs,
    Roelof & Marianne

• 27 Mei 2015 - 18:17

Cindy En Henk:

Jaaaa ook ik zat al te wachten op je dagboekie!
    Wat fijn dat jullie er zijn, nu heerlijk gaan genieten.
    Wat ik wel mis meid is een fotootje van het vrouwtje en meneertje met jullie naambordje, kan me niet voorstellen dat JIJ daar geen foto van hebt gemaakt ?!?!

• 27 Mei 2015 - 18:19

Cindy En Henk:

Hmmm... Onze veel liefs zijn uit het bericht verdwenen, bij deze nogmaals

• 27 Mei 2015 - 19:42

Mike De Bie:

Wat leuk om te lezen! Top zeg! :)

Groetjes van je broer X

• 01 Juni 2015 - 19:01

Patrick John De Bie:

Lieffies!!! Gustavo Lima baby!!! ;)