Allez hoppekee!! - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Allez hoppekee!! - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Allez hoppekee!!

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 Februari 2016 | Australië, Halls Gap

9 februari
Zo, vandaag in Halls Gap aangekomen. D’Altons Resort, ons onderkomen voor de komende 2 nachten. Waar we eindelijk ons verhaal hebben kunnen plaatsen! Ik had verwacht dat het allemaal wat makkelijker zou zijn, maar als je verwachtingen hebt, kun je ook wel eens de deksel op je neus krijgen, haha! Zo hadden we bijvoorbeeld in Melbourne een maximum aan MB’s, in Port Campbell nauwelijks bereik en hier is alleen Wi-Fi bij de receptie. Maar … we hebben de muggen getrotseerd en buiten bij de receptie ons verhaal kunnen plaatsen. Nou zijn de muggen toch meer verzot op Cor, dat scheelt … mijn bloed is minder smakelijk, haha!

Wat hebben we vandaag weer veel moois gezien! Als je denkt dat het niet mooier kan, wordt het tegendeel met gemak bewezen.
Eerst maar eens naar vanochtend, ons vertrek vanuit Port Campbell. Ooit wel eens een vreemd geluid uit je koffer horen komen? … nou, wij wel!! We begrepen er niets van, tot bij het openmaken bleek dat de elektrische tandenborstel voor zichzelf was begonnen, haha!!
Na ons ontbijtje zijn we richting Gibson Steps gegaan, een trap naar beneden waarmee je bij de 12 Apostelen op het strand komt (en waar Cor tot zijn knieën in het water heeft gestaan). Dit hadden we gisteren overgeslagen …. dus jawel, we zijn vanmorgen niet verder getrokken, maar teruggegaan. Daarna hebben we Loch Ard Gorge en de London Bridge ook nog even meegenomen. Maar zoals Sjoerd al vertelde, na de 12 Apostelen komt het mooiste stuk. Nou, dat kunnen we niet tegenspreken, The Bay of Islands, wat een prachte rotsformaties zeg! De 12 Apostelen hebben dan wel de naam (en faam), maar ze vallen eigenlijk een beetje in het niet bij de rest. Laten we het zo omschrijven “ze hebben allemaal hun eigen charme”. 
Daarna zijn we bij Tower Hill een vulkaan in gereden. Dit kinkt wat vreemd of beangstigend, maar er was een mooie weg aangelegd, waarover je dus door de vulkaan kon rijden. Dat was nou echt met niets te vergelijken, zo mooi! En de emoes, of zijn het nou struisvogels, liepen er vrij rond.
Toen op weg naar The Grampians, dus ‘dag kustlijn en hallo binnenland’. Maar het binnenland werd ons minder gemakkelijk gemaakt dan we aanvankelijk dachten … we waren even van het pad, en wisten niet meer zo goed waar we waren. Eureka, de TomTom van Leintje en Rob, joehoe!!
Maar als je dan wegens gecontroleerd affikken van de berm een andere route moet nemen, wordt het ineens niet meer zo vanzelfsprekend. Met een grote omweg hebben we uiteindelijk wel ons doel bereikt, maar ik denk dat we hiermee toch wel een uurtje hebben verspeeld.
De lunch in Penhurst, bestaande uit vis en frietjes, hebben we ons daarom extra laten smaken!
Daar kregen we ook nog een gratis tip, niet via de gebruikelijke weg naar Halls Gap, maar over de Victoria Valley Road. Dan had je mooi zicht op de bergen. En de dame had inderdaad niets teveel gezegd, prachtig! Wat trouwens opvalt, het is overal en op de wegen zooooo rustig, wat een verademing, heerlijk!!
In Halls Gap hebben we ons onderkomen opgezocht, en wat schetste onze verbazing … we hebben vanuit ons huisje uitzicht op hoppekee’s (lees: kangoeroes), papagaaitjes en kakatoes!!
We hebben vanavond op een steenworp afstand Idiaas gegeten, heerlijk! En toen we terugliepen, leek het wel alsof we in Afrika waren beland, allemaal oerwoudgeluiden! Je zou zweren dat je apen hoorden, maar nee, dat waren de kookaburra’s. Ook wel de lachvogel genoemd. Het is eigenlijk de grote broer van de ijsvogel, maar dan niet blauw.
Je hebt ook grappige zwart/wit vogels. Zijn net zo brutaal als een ekster, maar ze maken een soort gorgelend geluid, haha, echt koddig!
Nu een fijn slaapje in ons eigen hutje in het oerwoud, slaap lekker! Of eigenlijk … voor jullie goedemorgen!

10 februari
Vandaag stond er eindelijk weer een wandeling op het programma, de Grampians Peaks Trail, 9 kilometer lang, 3 uur omhoog en 1 uur omlaag.
Trouwens, wat een gekwetter ’s morgens zeg! De vogels maken geluid alsof het helemaal niets kost, geweldig!
Eerst bij de bakker een ontbijtje gehaald, want op een lege maag kom je natuurlijk niet ver.
Tevens voldoende water ingeslagen, want het beloofde een zinderend hete dag te worden.
Nou, de wandeling was een best pittigje, jeetjemina! Maar wat was het mooi en wat hebben we genoten! Met als kers op de taart, het uitzicht bij The Pinnacle, fenomenaal!
Al bij het begin van de wandeling werden we verrast door wildlife, als ik het goed heb een Echidna … maar dat zou ik voor de juistheid even op moeten zoeken. In ieder geval een grote egel met een lange snuit.
Na de wandeling hebben we ons een biertje en ijskoffie goed laten smaken, hebben we wat boodschapjes ingeslagen en zijn we huiswaarts gegaan. Heerlijk relaxen, want het is ten slotte ook vakantie! Cor doet de was (jaja!), oma schrijft haar verhaaltje … het leven is zo slecht nog niet aan de andere kant van wereld.
Oh, ik vergeet helemaal te vertellen dat de eerste spin is gesignaleerd (!). Na het biertje en de ijskoffie hebben we de beentjes nog heel even uit laten lopen in de Botanische tuin. Hier stond een informatiebord en waren houten bakken voorzien van een deksel. En zo nieuwsgierig als ik ben, wilde ik natuurlijk even zien wat zich onder die deksel bevond. Nou … dat heb ik geweten! Ik ben niet verder gekomen dan een joekel van een spin!!!!! Ik heb de klep laten kletteren (en vraag me af of de spin het wel heeft overleefd) en heb gegild als een speenvarken, haha! Zo zie je maar, nieuwsgierigheid is niet altijd handig ….

Zo, dat was het weer voor vandaag lieve mensen!
Ik ga dit even posten, jullie reacties lezen (bij voorbaat dank!) en kijken of ik Cor ergens mee kan helpen … met was vouwen misschien, whaha!

Bye mates!
xxx

P.s.: voor het geval ik morgen niets kan posten … Bianca, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van!!! X

• 10 Februari 2016 - 09:39

Yorick Zomer:

Hoi,
    gaaf om je reisverslag te lezen en wat een gave foto's !! leuk dat je al zoveel dieren heb gezien.
    geniet er nog maar van. maar dat is zo te zien en te lezen niet al te moeilijk.

• 10 Februari 2016 - 11:13

Esther Salome:

Heerlijk om te lezen. Veel plezier en lekker genieten. x

• 10 Februari 2016 - 13:01

Hans En Ine Van Der Stelt:

Wat een gave en prachtige foto's zeg, en dat in een paar dagen, echt superleuk!! Groetjes maar weer!

• 10 Februari 2016 - 13:42

Sjoerd:

Geweldig verhaal en heerlijk om weer terug te zijn in het mooiste land!!! Geniet, geniet en geniet nog meer! Dikke kus uit koud en grijs Nederland!

• 10 Februari 2016 - 13:42

Sjoerd:

• 10 Februari 2016 - 14:11

Rob :

heel mooie foto's en je kan lezen dat jullie het naar je zin hebben. blijf posten! groet R &J

• 10 Februari 2016 - 17:00

Belinda:

Geweldig!!! En ja Aagje, dat krijg je als je nieuwsgierig bent....wacht met smart op juliie volgende verslag, blijf jij maar lekker schrijven terwijl Cor het huishouden doet!!!!

• 10 Februari 2016 - 17:32

Marjolein:

Wat een heerlijk verhaal of ik ook weer even aan de andere kant van de wereld zit!... En ik voel mee met jou en je spinnen avontuur, weet er alles van! Hi hi...,,, veel plezier nog xx

• 10 Februari 2016 - 17:36

Frank:

Mooie foto's, heel gaaf. Maar er nog een paar!

• 10 Februari 2016 - 17:46

Corrie:

Ooooh, dat klinkt allemaal weer fantastisch! Veel herkenning van onze trip, alweer een aantal jaren geleden maar zoveel verandert daar niet. Leuke verhalen en foto's, ga zo door :-))), dan vergeten we hier de regen een beetje!
    Lieve groeten uit Bleiswijk!

• 10 Februari 2016 - 19:37

Roelof En Marianne:

Wat hebben jullie alweer een hoop gezien!!!
    Vanmiddag al wat foto's op FB langs zien komen, maar met uitgebreid verhaal wordt het nog fraaier! Ik hoop voor je dat de spin niet van de klap bewusteloos in jouw schoen is gevallen.........kriebelkriebel. Hopelijk weer tot snel! xx

• 10 Februari 2016 - 20:43

Inge:

Leuk geschreven en goed aan het genieten van het prachtige wildlife daar ! Al die mooie birdies, vet jaloers hier !!! Geweldig om daarmee op te staan en dan ook nog kangoeroes voor je cabin. Hoppekee ... dat gaat lekker, have fun !

• 10 Februari 2016 - 22:09

Cindy En Henk:

Ooooh wat een leuke beessies en wat een prachtige omgeving! Xxx

• 11 Februari 2016 - 07:46

Geert:

Wat is het toch een schitterend land, net een grote dierentuin! Ben niet jaloers, maar benijd jullie wel. Je nieuwsgierigheid is niet per se onhandig, hoor. Je weet in ieder geval dat je angst voor spinnen nog niet overwonnen is.
    Ik heb echidna even voor je opgezocht en je hebt je huiswerk goed gedaan. Wij noemen het een mierenegel: naast het vogelbekdier het enig ander bekende eierleggende zoogdier. Extra weetje: het is geen egel…
    Goede reis verder!

• 16 Februari 2016 - 19:18

Hetty:

Wat een heerlijk verslag alsof we erbij zijn.
    Het stond al bijna bovenaan onze wensenlijst,maar maakt ons nu nog nieuwsgieriger.
    Hele fijne reis verder.