Halls Gap - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Halls Gap - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Halls Gap - Melbourne

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

11 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Alweer een dag voorbij, een dag die in het teken stond van A naar B.
Maar niet voordat we eerst nog een wandelingetje in de benen hadden.
Naar The Balconies bij de Reed lookout. Dit was een makkelijk en liefdevol wandelingetje, heerlijk om de dag mee te beginnen. En het beloofde weer een stralend zonnige dag te worden.

Trouwens, bedankt voor jullie berichtjes, echt super leuk om deze aan de andere kant van de wereld te lezen! En Geert, ook zo informatief, ga zo door, super!!
Naar ik heb begrepen, kan de één wel een berichtje plaatsen en de ander niet. Hoe dit kan, weet ik helaas niet … dus maar gewoon blijven proberen. En de plausibele kwaliteit van de foto’s ligt gelukkig niet aan mijn camera, maar waarschijnlijk aan de manier van uploaden via Waarbenjij.nu … die maakt er natuurlijk een iets makkelijker te plaatsen variant van.

Onze dag begon met een gekwetter van jewelste, wat een kakafonie van geluiden zeg, fantastisch!
Op ons balkonnetje, kopje thee erbij, kijken naar grazende en brutale kakatoes, springende hoppekee’s, gorgelende zwart/wit vogels (ik geloof dat het een Australische slijkekster is … klinkt niet echt sexy, haha!), lachende kookaburra’s … één ding, je wilt er gewoon niet meer weg!
Maarja, dat ging helaas niet. Dus toch de koffers maar ingepakt en weer op weg gegaan, en zoals ik al had gezegd, eerst het wandelingetje naar The Balconies.
Hierna zijn we in Ballarat beland en hebben we maar weer eens met stokjes gegeten. Het lijkt een gewoonte te gaan worden hier, haha! Nog even in Ballarat rondgelopen en toen het laatste stuk afgelegd naar het Quality Hotel in Melbourne. Na te hebben ingecheckt, hebben we eerst de auto ontgonnen en toen bij het vliegveld ingeleverd bij onze vrienden van Hertz. Het hotel had een shuttleservice vanaf het vliegveld, dus hup het busje in en terug naar ons hotel. Echt super handig!
De koffers weer netjes ingepakt, hapje gegeten, wat mail weggewerkt en zo maar eens een tukje doen.
We moeten morgen bijtijds op … we gaan namelijk op vakantie, joehoe!!
Dit klinkt wat vreemd, maar als je tijdens je vakantie vijf kwartier in het vliegtuig gaat zitten, is dat een vakantie in een vakantie, haha! We vliegen naar Tasmanië, komen daar rond 09.00 uur aan en halen dan ons vervoer voor de komende twee weken op. Dan toeren we namelijk door het land op ons eigen huisje op wielen!
Wordt vervolgd!

Kus van 2 tijdelijke Ozzies!

• 11 Februari 2016 - 11:48

Diet:

Het ziet er allemaal prachtig uit. Geniet ervan en ik kijk weer vol verwachting uit naar het volgende verslag.
    xxx Diet

• 11 Februari 2016 - 16:22

Roelof En Marianne:

Ziet er prachtig uit!
    Tandenborstel vooraf van batterijen ontdoen voor een rustige voortzetting van de reis.
    Ben nu al benieuwd naar volgende bericht!

• 11 Februari 2016 - 16:41

Ria Zeelenberg:

Heerlijk om te lezen.
    Veel herken ik van mijn eigen voorbereiding maar helaas (nog) niet zelf kunnen gaan.
    Dus genieten van jullie mooie verhalen en foto's.
    Kijk weer uit naar de volgende.
    Liefs Ria.

• 12 Februari 2016 - 14:34

Michiel:

Wat een mooie wereld daar aan de andere kant.
    Erg leuk om te lezen
    Weet dat je hier gemist wordt ;-)

• 13 Februari 2016 - 17:01

Ditte Koot:

Erg leuk om te lezen.blij dat jullie het goed naar je zin hebben.