Blauwer dan blauw! - Reisverslag uit Seven Mile Beach, Australië van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Blauwer dan blauw! - Reisverslag uit Seven Mile Beach, Australië van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Blauwer dan blauw!

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

21 Februari 2016 | Australië, Seven Mile Beach

21 februari
Vanmorgen bijtijds uit de veren, ons campingplekje voor nog een dagje bijgeboekt en naar het strand vertrokken. We hebben zo’n twee uur langs de vloedlijn gewandeld, en jawel, wederom als begerige schatzoekers met een berg schelpjes het strand verlaten. Wat blijft dat toch een heerlijke bedoening, zoeken naar schatten uit de zee. Wat wel grappig was, één schelpje van gisteren had de benen genomen … en vonden we vanmorgen tegen het gordijn geplakt, haha! Daar bleek dus nog leven in te zitten. Dus dit dappere slakje hebben we maar weer netjes in zee gezet.
Er lagen vanmorgen diverse aangespoelde zeesterren, nog allemaal in leven. Dus mijn eigen dappere dodo Cor heeft ze weer in zee gezet, uiteraard met de hoop dat ze daar het ruime sop zouden kiezen.
De lunch hebben we op de camping genuttigd, aangenaam en heel relaxed met een aantal roddelblaadjes van hier. Op veel campings laten mensen blaadjes, kranten en boeken achter. Met de hoop dat deze een nieuwe eigenaar of lezer zullen vinden. Dus lezen en weer doneren, helemaal top! En wat schetste mijn verbazing! ‘Onze’ Carice van Houten schitterde op een pagina van het blad Who! Toch maar even een fotootje van getrokken, whaha!
Na de lunch zijn we wederom strandwaarts gegaan en hebben we nog zeker een uurtje gestruind, heeft Cor zijn heldhaftige kant hebt laten zien door in het ijskoude water te duiken (sorry Bob!), en hebben we ons heerlijk in een duinpannetje gekoesterd in de zon. Hoe heerlijk is de andere kant van dit land dan weer.

Oh, ik vergat helemaal te vermelden dat de radio in ons hutje een cd heeft ingeslikt, al aan het begin van onze reis door Tasmanië! Hij wil er niet meer uit … dus de variatie op muzikaal gebied is tijdens onze reis ver te zoeken. En om nou steeds Wilson Philips te draaien … dat is even leuk, maar word je toch snel zat, haha! We zijn benieuwd of de cd mee naar huis kan, na het inleveren van ons campertje.

Straks weer een heerlijk tukje doen en luisteren naar de Kookaburra’s, die al lachend de nacht inluiden. Echt zo geweldig! En overdag … het lijkt echt alsof we ons continu in een volière bevinden.
De komende dagen zal het Wi-Fi gebied weer afnemen, dus post ik dit bericht toch maar vandaag. Zijn jullie in ieder geval ook weer helemaal bij.

Oh, en erg leuk om te lezen dat ik gemist word bij Lemkes … dat doet me goed! Heb ik een reden om terug te komen … Daarnaast hebben we maar een tientje gewonnen in de Staatsloterij van februari, dus nog een reden om eind deze week huiswaarts te gaan, haha! ;-)

Voor nu wensen we jullie een heerlijke dag!
Kus van twee tijdelijke Tazzies, xxx

• 21 Februari 2016 - 11:22

Corrie:

Toch maar mooi jullie voetstappen achter gelaten aan de andere kant van de wereld! Het ziet er prachtig uit!
    Hier in huis niet haha, de keuken is er uit en vanaf morgen wordt alles nieuw opgebouwd. Lieve groetjes uit grijs en stormachtig Bleiswijk!

• 21 Februari 2016 - 18:11

Ine:

Hallo daar, wat zijn het weer heerlijke verhalen of te wel reisverslagen echt leuk om jullie te volgen! En natuurlijk de schitterende foto's , wij reizen nog steeds mee! Geniet nog van de laatste dagen en alvast een goede reis, dikke kus ook van Hans, gr. Ine

• 21 Februari 2016 - 21:25

Mike De Bie:

Geniet van de laatste dagen! Mooi verslag! Groetjes! X

• 22 Februari 2016 - 14:04

Roelof En Marianne:

Jaaaa alweer een reisverslag! Met foto's...schitterend!
    De foto van de zee met de schelpentorentjes is erg mooi!
    In dit soort schelpen huizen overigens regelmatig beestjes, dus wie weet gaan er nog meer schelpen aan de wandel!
    Fijn dat jullie mooi weer hebben! Geniet er nog even lekker van........de weken vliegen om!
    xx

• 22 Februari 2016 - 14:37