Hobart - Reisverslag uit Seven Mile Beach, Australië van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Hobart - Reisverslag uit Seven Mile Beach, Australië van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Hobart

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

24 Februari 2016 | Australië, Seven Mile Beach

24 februari
G’day!
Vanmorgen hebben we een bezoekje gebracht aan Hobart. Allereerst een plekje voor de camper gezocht … dat viel nog niet mee. Ik had wel verwacht dat je met een camper via bebording verwezen zou worden naar een geschikte parkeerplaats, wat meestal wel gebruikelijk is in landen waar veelvuldig gecamperd wordt. Je ziet hier regelmatig boordjes aan het begin van een dorp met ‘RV (Recreational Vehicle) friendly town’. Maar bij Hobart hebben we dat effe gemist, haha!
Maargoed, vorige week hebben we een plekje in Hobart gevonden, dat plekje werd het nu gewoon weer. Geld in de automaat gedaan voor anderhalf uur, want we waren door het losgeld heen.
Dus dat werd rennen voor souvenirtjes! Afijn, anderhalf uur later, zonder souvenirtjes, maar wel met een fantastische cappuccino in onze mik weer terug naar de camping. Nog een stop gemaakt bij een waarschuwingsbord met een dier erop, waarvan we niet 123 zeggen “ooooohhh, je moet uitkijken voor …”, hebben jullie een suggestie?
Toen nog even door naar Sorell, maar daar bleek ook weinig souvenir-plezier te beleven. Nouja, dan maar zonder naar huis.
Op de camping nog een stuk gewandeld, maar op de terugweg kregen we me toch een bui op onze pet!! En ik had vanmorgen juist de regenjasjes uit de rugzak gehaald … Temperatuur was gelukkig nog redelijk, dus de schade bleef beperkt tot een kletsnat pak. In de camper omgekleed en daarna wat gelezen, voor de komende vluchten ingecheckt en een hapje gegeten.
Het was geen wervelend spannende dag vandaag. Het zit erop lieve mensen, tijd om weer naar huis te gaan. Morgenochtend vroeg op, dan start de vliegmarathon … eerst van Hobart naar Melbourne, dan door naar Hongkong (trekken we het tijdverschil van 10 uur weer even naar ons toe) en vervolgens landen we na zo’n 30 uur onderweg te zijn geweest vrijdagochtend 06.20 uur in Amsterdam. Dan kijken we terug op drie fantastische weken, waarvan we nu geloof ik het besef nog niet zo hebben (zo lijkt Hongkong al maanden geleden!). Dat komt dubbel binnen bij het nagenieten, de herbeleving aan de hand van de foto’s en ons reisverslag, het maken van het fotoboek, verhalen met elkaar delen …
In ieder geval hebben we thuis alvast drie dagen de tijd om te acclimatiseren en de jetlag de baas te worden. Dat wordt midden in de nacht als een hoentje wakker worden en trek hebben in een ontbijt, haha!
Dit was het laatste bericht vanuit Australië, uiteraard volgt een laatste bericht vanuit Nederland.

“Als reizen gratis was, waren we waarschijnlijk nooit meer thuis.”
Dit zegt nogal wat… want dat betekent dat je ook veel mist … je familie, vrienden, dagelijkse ditjes en datjes, je werk, patronen waarin je je comfortabel voelt, waardering van mensen om je heen, gezellige onderonsjes, even bijkletsen met de één, even langs bij de ander, lief en leed delen met elkaar, sparren …. maar een mooie mix van dit alles geeft een prachtig toekomstbeeld.

Fijn dat jullie er waren!
Bye for now!

P.s. als de aangegeven locatie weer niet klopt ... we zitten in Seven Mile Beach/Hobart. Ik krijg het steeds niet gewijzigd. (is inmiddels aangepast)

• 24 Februari 2016 - 09:27

Sjoerd:

Lieve Jacq en Cor,

Ik heb even een inhaalslag gemaakt! Geweldig hoe je alles hebt beschreven en ook de plaatjes zien er geweldig uit. Het verschil tussen warm en koud, nat en droog.. dat is waar Tasmanië (en Nieuw-Zeeland) om bekend staan. Eindelijk hebben jullie Australië leren kennen en ik hoop dat dit land op jullie lijstje blijft staan, want er is nog zoveel meer te zien! En met heel veel meer bedoel ik ook totaal andere natuurverschijnsels en dus ervaringen! Een hele goede vlucht terug naar Nederland en ik kom volgende week even langs om in levende lijven de verhalen en ervaringen te horen!

Dikke kus,
    Sjoerd.

ps. Check even of schelpen meenemen is toegestaan!!! Dat we jullie over een paar maanden niet zien in "Border Security Australia" hahaha

• 24 Februari 2016 - 09:50

Marjolein:

Wat was het heerlijk om samen met jullie weer even down under te zijn. Goede reis naar huis en lekker bij komen en nagenieten xx

• 24 Februari 2016 - 13:15

Inge:

Leuk hoor om jullie reisverslag te lezen en te bekijken! Ik zie weer een mooi roze kaketoe, wat zijn ze toch gaaf he die birdies. Een mooie reis gemaakt ! Een roadsign van een wallabie?
    Een goede terugreis gewenst !

• 24 Februari 2016 - 13:20

Leo En Cora:

Weer bedankt voor jullie interssante verhalen. Fijn dat jullie wederom
    zo genoten hebben. Het was wel stil zonder jullie. Wij wensen je
    een goede reis naar huis en spreken elkaar later.
    Groetjes Leo en Cora

• 24 Februari 2016 - 14:58

Ria Zeelenberg:

Heerlijk om met jullie meegereisd te hebben.
    Goede reis naar huis toegewenst.
    Liefs Ria.

• 24 Februari 2016 - 15:45

Frans En Lida:

Fijn om alles weer gelezen te hebben zo hebben we ook een klein kijkje daar gehad.Goede terugreis en voor straks welkom thuis.Liefs frans en lida

• 24 Februari 2016 - 18:26

Corrie:

"Time flies when you're having fun!" Goede reis en weer veilig thuis!
    Tot snel

• 24 Februari 2016 - 21:57

Paula/Pino:

Nou nou, het is wel voorbij gevlogen! Jullie waren hier de afgelopen weken het zonnetje in huis!
    Hier is nog veel hetzelfde, hagelbuien en storm. Verder is V&D en Perry sport uit het straatbeeld verdwenen.
    Volgens Pien is het onbekende bord een waarschuwings bord voor giftige muizen op ski's....
    Kus en kopje

• 25 Februari 2016 - 16:25

Cindy En Henk:

Och zit het er NU al op? jeetje.... het begon net zo vertrouwd te worden: uitkijken naar weer een nieuw verslag van jullie avonturen down under. Tje... wat vliegt de tijd zeg....

Nou het verkeersbord waarschuwt jullie voor ratgenders... dat zijn ratten die in ombouw zijn naar kangaroe... dat begrijpen jullie toch zeker wel??? hahahahaha

Inmiddels zijn jullie al aan het vliegen en wij hopen dat jullie een fijne vlucht hebben, weer heerlijk verwelkomd mogen worden in het koude kikkerlandje en dan nog een paar dagen nagenieten voordat het echte leven weer gaat beginnen.

Bedankt voor het mogen meebeleven van jullie journey, het was sjiek !!!!

Veel liefs uit Limburg xxxx

• 26 Februari 2016 - 16:54

Marianne:

Thanks a lot!
    En alvast sterkte gewenst met de naderende werkweek.
    We spreken elkaar snel!
    xx

• 26 Februari 2016 - 18:19

Ditte Koot:

Welkom thuis na een spannende reis met veel avonturen.
    Ik heb genoten van je verslagen en hoop dat er in de toekomst weer een mooie reis voor jullie aankomt'
    Veel sterkte met de jetleg.
    Groeten van ons