Tornado en Tequila - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Tornado en Tequila - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Tornado en Tequila

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

04 December 2016 | Costa Rica, Liberia

3 december
Een hele goedemorgen!
Wat hebben we heerlijk geslapen, een super bed met dito kussens!
Deze accommodatie is inclusief ontbijt en avondeten (vandaar een blauw bandje om onze pols), dus gisteravond mochten we zo aanschuiven … Wat een aparte ervaring … het was eenvoudig maar heerlijk, maar de entourage was zo vreemd. We kunnen het restaurant het beste omschrijven als een sportkantine, en dan uitgekleed, haha! Ik voel een puntje aankomen op het evaluatieformulier, haha!
Het ontbijt werd op een andere locatie geserveerd, en was regelrecht het tegenovergestelde, echt prachtig!
Na het ontbijt hebben we 2 uur paardgereden, Cor op Tequila en ik op Tornado. Nou, ik hield mijn hart vast, want ik ben niet echt van het paardrijden. Maar wat een ervaring is dat hier! Niet op de geijkte platte paadjes, maar lekker off-road en dwars door het bos en de met hoog gras begroeide velden. Nou moet ik wel zeggen dat ik op het liefste en leukste paard van de wereld zat, ik kon er werkelijk mee lezen en schrijven. Cor daarentegen had in Tequila niet echt een medestander, haha!
Na te zijn afgestegen, was de hitte toegeslagen en viel het lopen ietwat tegen … Dus eerst het zwembad maar eens opgezocht. De zon was mega heet en tot tropische hoogten opgelopen, dus een plons in het water was een zeer aangename beloning!
Daarna zijn we naar het National Park Rincón de la Vieja gegaan, waar uiteraard net als bij de andere parken intree betaald moest worden. Cor krijgt er een punthoofd van, haha!
Maar wat een prachtige wandeling mogen we weer op ons lijstje zetten zeg! Langs allerlei puffende en stomende poelen, ruikend naar zwavel en rotte eieren. Blijft vreemd om op zo’n relatief dunne aardkorst te wandelen. En weer bomen gezien met de meest machtig mooie wortelstructuur, je blijft je echt verbazen.
Toen weer terug naar ons huisje, waar we alle elektronische apparatuur weer eens hebben opgeladen. Toen een rondje ijskoude cola genuttigd en daarna een hapje gegeten. Dit ging niet geheel van een leien dakje, want als je soep bestelt, verwacht je 2 kommen. Dit was er maar 1, dus op een gegeven moment kwam kom 2, maar tegelijkertijd ook de hoofdmaaltijd. Welkom in de TV-kantine! Organisatorisch zat er dus wel een kartelrandje aan, maar kwalitatief was het net als gisteren weer verrassend heerlijk!

En hieperdepiep hoera, het is in Nederland al zondag, dus Cor is jarig!! Aangezien we hier 7 uur eerder leven, is hij 31 uur jarig, haha!
Uiteraard zijn de verjaardagskaartjes in de koffer meegesmokkeld!

Nu lekker slapen en zien wat morgen weer met zich meebrengt.
Oh, en ons huisje heeft zich inmiddels best comfortabel om ons heen gevormd. ;-)

Cor en Jacqy

• 04 December 2016 - 08:32

Corrie:

Vandaag dan maar op zoek naar een mooi kanariePIETJE om voor Cor te zingen! Gefeliciteerd en een fijne dag!

• 04 December 2016 - 08:35

Christa:

Weer een heerlijk verhaal. Gefeliciteerd Cor!

• 04 December 2016 - 08:46

Bert En Marja:

Gefeliciteerd Cor maak er een topdag van en gezien de verhalen lukt jullie dat prima

• 04 December 2016 - 09:02

Cindy Van Der Wilk:

En dan nog jarig ook: Cor van harte met je verjaardag en een mooie dag! Maak er samen weer een gafe dag van! Groetjes uit Naaldwijk

• 04 December 2016 - 10:02

Diet:

Van harte gefeliciteerd en een fijne, zonnige dag toegewenst. XXX

• 04 December 2016 - 10:17

Cora:

Goede morgen Cor,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Wij wensen jullie een hele gezellige dag.
    Groetjes van ons.

• 04 December 2016 - 10:45

Jan-Daan :

Hartelijk gefeliciteerd Cor (en Jacq met Cor uiteraard), van harte en nog een hele fijne vakantie samen. XX

• 04 December 2016 - 10:49

Paula, Marcel En Pien:

Goedemorgen,
    Cor is twee keer jarig... dan wordt hij.... ja juist...we hebben twee kadootjes voor hem hoor!
    Haha...hier is zowel Sint als de vorst aangeschoven.
    Cor en tequila... hij heeft dus een zeer tijdelijk een drank probleem....
    We genieten mee! Kus en kopje,

• 04 December 2016 - 12:40

Cindy (en Henk):

Ik lees... en lees het nog een keer... en nog eens.... Jacq..... als je het goed leest lijkt het nu net alsof jullie UITGEKLEED gedineerd hebben in een sportkantine hahahahahahaha ik krijg er zowaar een hilarisch beeld bij :),... maar mis natuurlijk de foto *gniffel*

Wat een leuke avonturen weer zeg maar uhm stomende poelen met rotte eieren geur... getsiederrie!

Hieper de piep hoera Cor, gefeliciteerd xxx

• 04 December 2016 - 13:36

Rob En Marjolein:

Hieperdepiep hoera, gefeliciteerd Cor!... Maak er maar een mooie dat van, dat gaat vast lukken ;-) xx

• 04 December 2016 - 13:49

Roelof En Marianne:

Hieperdepiep hoera Cor!
    Vandaag hoef jij nergens voor te betalen, dat doet Jacqy wel!
    Tja en dat uitgekleed dineren in een sportzaal....ook ik zag het voor me, maar heb het beeld inmiddels weer verdrongen ;-)
    Temperatuur was in ieder geval weer beter; fijn!
    Paardrijden....zo leuk!

• 04 December 2016 - 16:04

Nico:

Hallo Cor , van harte en je verjaardagskado staat al klaar

• 04 December 2016 - 18:29

Ria Zeelenberg:

Wat heerlijk iedere dag een stukje meereizen met jullie geweldige trip. De prachtige foto's zijn een echte bonus. Ik geniet met jullie mee. Cor een hartelijke felicitatie met en dikke kus. Liefs Ria.