Pura Vida! - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Pura Vida! - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Pura Vida!

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

06 December 2016 | Costa Rica, Sámara

5 december
Pura Vida!
Een mooie uitdrukking die ze hier gebruiken om hun gevoel positief te benadrukken: "plenty of life", "full of life", "this is living!", "going great", "real living",.... Je herkent het vanzelf als je hier even in het mooie Costa Rica mag vertoeven.
Met het geluid van de brulapen op de achtergrond schrijf ik mijn verhaaltje vanuit het heerlijk relaxte Samara.
De Internetfaciliteiten zijn hier trouwens zeer goed. Op alle locaties meestal Wi-Fi in de kamer en bij een enkele in de openbare ruimtes. Ook de snelheid van het internet is ongekend goed, waardoor het plaatsen van mijn verhaaltjes en foto’s zonder problemen verloopt. Ook wel eens fijn, haha!

Nou, wat vandaag voorspeld was als een semi-natte dag viel volledig NIET in het water, geen drup gevallen!
Dus na een super lekker ontbijt in de tuin zijn we richting strand gegaan en fijn verbrand, haha!
Er stond een heerlijk windje, af en toe een vriendelijk wolkje voor de zon en je verknettert waar je bij staat … in dit geval ligt, want we hadden ligbedjes gehuurd.
Het water van de zee was bovengemiddeld warm, dus jawel, ook ik ben onder gegaan! Trouwe lezers weten inmiddels dat dit niet zomaar gebeurt. ;-)
Hierna zijn we door het dorpje gewandeld, en wat een fantastische ontspannen en authentieke sfeer hangt hier. Het blijft zo moeilijk een sfeer te omschrijven, maar je koopt er vanzelf een gekoelde kokosnoot door, heerlijk! Toen geld pinnen bij de bank … volledig ontspannen … tot de pinautomaat de pas niet terug wilde geven. Hoewel, in eerste instantie wel … maar als je te lang wacht met uitnemen, slikt hij ‘m vrolijk weer in. Naar wij dachten een beveiligingsmaatregel, zodat de volgende klant jouw pas niet mee kan nemen. Gelukkig was het een pinautomaat met de bank ernaast (niet overal vanzelfsprekend), dus gelijk naar binnen … er zijn nog 7 wachtenden voor u! Maar met engelengeduld konden we na het zetten van een handtekening de bank inclusief bankpas weer verlaten.
Daarna hebben we badkleding weer ingeruild voor onze bergschoenen, want vanmiddag stond er een wandeling op het programma. Nou, dat was een pittige wandeling, en zeker in deze verzengende hitte, pfffff! Maar wat hebben we weer veel moois gezien, waaronder aapjes! En ik had helemaal de klapper van de dag, want ik heb een margay gezien, dit is een katachtige, lichtbruin met zwarte vlekken! Helaas was ik te laat met het maken van een foto (wel een plaatje toegevoegd), want ik wilde het moment niet verbreken. Helaas kon ik Cor niet uitleggen waar hij exact zat, en toen ik mijn fototoestel pakte, ging hij er vandoor. Echt een magisch moment. Bij terugkomst uiteraard verteld aan Lothar en Brigitte, die hadden er nog niet eerder één gezien daar, dus dat maakt het nog meer bijzonder.
Na deze wandeling hadden we een heerlijk leesmomentje bij het zwembad en vervolgens hebben we avond afgesloten bij de Italiaan, en wat voor één!!! Wat hebben we een fantastische avond gehad! Je wordt op handen gedragen en ongevraagd verwend met allerlei heerlijke hapjes, dat doen die jongens bijzonder leuk bij Mama Gui! Ik had de lekkerste pasta ooit (ik val in herhaling geloof ik, haha!) en Cor smulde van een bijzondere vis, marlijn. Als toetje kregen we tiramisu met de allerlekkerste bol chocolademousse/crème, met maar liefst 80% cacao, alles bij elkaar was het hemels smikkelen! Cor heeft zelfs de kok en bediening omhelsd, dat zegt heel wat!
Dat was een mooie afsluiter hier in Samara, en we kunnen volmondig zeggen dat we hier graag een keer naar teruggaan. Dit was wederom een dag met een gouden randje.

Morgen weer inpakken en langzaam de terugreis inzetten. Het is zo’n 5 uur rijden naar San José, waarvandaan we woensdag weer naar Panama en vervolgens Amsterdam vliegen. Hopelijk verloopt de terugreis sneller dan de heenreis, maar daar gaan we wel vanuit.

Cor en Jacqy

  • 06 December 2016 - 17:43

    Corrie:

    Nog niet te veel aan de thuisreis denken hoor! Even verder genieten en dan pas instappen met de blik op oneindig. De foto met de kokosnoten is een topper!!! Tot zondag!! XOX

  • 06 December 2016 - 17:44

    Nico:

    Leuke foto als variant op ...... ik heb hele mooie bloemkolen.......

  • 06 December 2016 - 18:18

    Monique:

    Ik wil nog niets over een terugreis horen, ik zit net zo lekker in het verhaal :-) Bedankt dat ik weer mee mag reizen! Geniet nog lekker van komende dagen!

  • 06 December 2016 - 18:56

    Roelof En Marianne:

    En jawel....eindelijk een heerlijk zonnige dag!
    Hoera toch nog verbrand ;-)
    Fijne wandeling, schitterende beesten en genoten van de verwennerijen.
    Nee, nog geen tijd om aan de Nederlandse 'snert' te denken hoor.....wat gaat de tijd snel voorbij.
    Nog even genieten en het gevoel proberen vast te houden.
    Tot gauw! xxx

  • 06 December 2016 - 19:12

    Bert En Marja:

    Wat een heerlijk verslag weer ook wij hebben genoten van jullie adembenemende reis en ja aan alles komt een eind een heel voorspoedige vlucht en zien jullie gauw
    Lfs

  • 06 December 2016 - 21:09

    Cindy (en Henk):

    Neeeee... terugreis.. bah wat een vervelend woord... nu al??? ik denk nog even lekker tot aan kerst te genieten van je allerlekkerste gerechten, windhozen, hitte, kokosnotenfoto's (en ja Jacq je staat er beeldig op hihi)... maar er komt alweer bijna een einde aan de trip.
    Maar wat zal het zeker weer een unieke ervaring zijn geweest, niet helemaal gepland zoals jullie wilden, maar toch met verschillende mooie momenten die niemand jullie meer af neemt hoor.
    En weliswaar ook een duik in de zee en dus ook zand tussen je tenen, whoop whoop toppie meis!

    Geniet nog volop van jullie laatste uurtjes en ik wens jullie echt een betere terugreis dan heenreis, dat het maar snel en veilig mag verlopen.

    Bedankt voor het meebeleven en de prachtige foto's!!!! xxx

  • 06 December 2016 - 21:27

    Frans En Lida:

    We hebben weer een geweldig verslag kunnen lezen van jullie avontuurlijke reis.
    Een hele voorspoedige en goede terugreis .
    Groetjes en tot ziens.


  • 07 December 2016 - 09:11

    Sjoerd:

    Hallo hallo!

    Nu is het heel flauw om te zeggen bij die ene foto, "wat heb jij grote kokosnoten!!", maar ik ken iemand in jouw naaste omgeving Jacq die erg gecharmeerd is van flauwe grappen, dus misschien heb ik een lacher op mijn hand ;-).

    Weer een erg leuk verhaal en fantastisch dat jullie zoveel zien en meemaken. Ik zat door mijn agenda te scrollen en zondagmiddag hebben we natuurlijk een fuif gepland in Ommoord, dus wat vliegt de tijd!! Het lijkt wel of jullie gisteren richting Costa Rica vertrokken. Maar goed de tijd vliegt nou eenmaal en zeker als je het naar je zin hebt :). Dank voor het delen van jullie avonturen en een hele goede en vooral voorspoedige terugreis!

    Tot zondag!!

    Dikke kus!

  • 07 December 2016 - 14:52

    Frabnk:

    Wat een leuk bussie zo langs de weg! Nog mee gereden? Een goede terugreis!!

    Groetjes uit Honselersdijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Sámara

Costa Rica

Struinen door Intratuinen!

Recente Reisverslagen:

14 December 2019

Thuis!

14 December 2019

31 uur jarig!

13 December 2019

Van Corcovado naar San Gerardo de Dota

12 December 2019

Niets droogt!

11 December 2019

Corcovado NP
Jacqueline

Actief sinds 01 Mei 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 18897

Voorgaande reizen:

02 Januari 2020 - 13 Januari 2020

Costa Rica

Landen bezocht: