50 Tinten blauw/ It's a beautiful day! - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu 50 Tinten blauw/ It's a beautiful day! - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

50 Tinten blauw/ It's a beautiful day!

Door: Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

21 September 2017 | Verenigde Staten, Sedona

18 september
Wat is het toch leuk jullie reacties te lezen!!
Nou Corrie, je kan in Monument Valley met een 4x4 over de dirt-road, maar met camper niet … wat wel logisch is, haha!
Jazeker, de verwarming is al meerdere keren aan geweest. Maar dat ding maakt zo’n herrie, dat is ’s nachts niet echt aan te raden, haha!

Afijn, de internetmogelijkheden zijn hier op 1 vinger te tellen, midden in het National Park bij de General Store … een verzameling van Wi-Fi toeristen, haha!
Helaas ging het plaatsen van de foto’s te traag. En aangezien we daar niet de hele ochtend als Wi-Fi toerist wilden doorbrengen, is het alleen bij tekst gebleven. Foto’s volgen dus (>> zijn inmiddels bij het vorige bericht geplaatst).

Ik ben gisteren trouwens helemaal vergeten te melden dat we in Page alvast de Antelope Canyon tour hebben geboekt voor dinsdag/morgen! Dit viel nog niet mee, daarom hebben we dus ons programma enigszins aangepast.
Vandaag begon lekker bijtijds … aan die kachel!!!! Ohoh, wat hebben we (lees: ik) het koud gehad vannacht. Niet alleen bij jullie rond het vriespunt hoor!
Overdag is het korte-broeken-weer, maar in sommige gebieden zijn de avonden en ochtenden berekoud! Zo ook hier, we zitten geloof ik rond de 2.500m. Bob, we zijn op hoogte-stage, haha!
Het eerste doel was Bright Angel Point. Wat een schitterende weg er naartoe! De berken stonden al in het begin van de herfststand, wat een kleurenpallet.
En toen we op het plateau kwamen, viel onze bek helemaal open (sorry voor de omschrijving, maar ik weet even niet hoe ik er anders gewicht aan kan geven, haha!) … een hele kudde bizons!!!
Hier hebben we uiteraard ettelijke minuten van onze tijd doorgebracht, wat machtig mooi als je dit mag meemaken. Het was dan wel geen bear-jam, voor een bison-jam deden we het ook hoor!
Toen naar de General Store voor enig contact met de buitenwereld, gevolgd door de prachtige wandeling naar Bright Angel Point.
Toen naar Point Imperial, met ook weer een prachtig zicht op de noordkant van de Grand Canyon.
Via uitkijkpunt Vista Encantada, Roosevelt Point en Walhalla Overlook naar onze eindbestemming Cape Royal. Je weet gewoon van gekkigheid niet waar je moet kijken. Als je denkt dat het niet mooier gaat worden, rij dan een stukje verder … et voilà!
Enige uren later hebben we de terugweg ingezet. Dit nam toch nog zo’n 2 uur in beslag, waardoor we rond het klokje van 17.00u weer op de camping arriveerden. Toen nog een wasje en droogje gedaan, gedoucht, gegeten en ons mandje opgezocht. De temperatuur was iets aangenamer, dus wie weet vannacht geen ijspegels aan de neus!
Oh, we zijn de tijd een beetje kwijt … we tijd vanuit Utah naar Arizona weer een tijdzone gepasseerd, maar geen enkel elektronisch apparaat in onze nabijheid geeft de juiste tijd weer … Hopelijk zijn we morgen op het juiste tijdstip in Page … zou toch wat zijn als we ons te laat voor onze tour melden, haha!

19 september
Vandaag Prinsjesdag … hoe raar voelt het als je alle benul van tijd en dag kwijt bent. Zover zijn we hier inmiddels, en ik kan zeggen, dit bevalt geweldig!
Na een behaaglijke nacht zijn we bijtijds opgestaan om de route naar Page af te leggen, toch zo’n 3 uur. Maar wat we nu toch weer allemaal hebben meegemaakt … het blijft gekker worden. We snappen echt helemaal niets meer van alle natuurwonderen op een rij!
Eerst zijn we nog even gestopt bij de Cliff Dwellers … een stapel onverklaarbare stenen. Alsof ze uit de lucht zijn gevallen.
Toen weer genoten van de weg naar Page, langs Vermilion Cliffs (rood-oranjeachtig pigment) en over het Paria Plateau.
In Page aangekomen hebben we ons gemeld voor de tour van 11.30u, door Upper Antelope Canyon (inderdaad, je hebt ook Lower). Dit schijnt qua lichtinval het beste tijdstip te zijn. Oké, we laten ons verrassen.
Met 12 man/vrouw in een open busje, 10 minuten op een verharde weg, daarna 10 minuten onverhard. De stof komt nóg uit mijn neus, haha!
De tours hebben allemaal een tijdslot, dus achter de gids aan en doen wat, in dit geval zij, zegt.
Nou, dat was volledig geen straf!
Want wat we allemaal te zien kregen was fenomenaal prachtig, echt een wonder der natuur!
Onze gids liet zien vanuit welke hoek je welke foto’s kon maken. Ook heeft zij van haar groep -dus ook van ons- foto’s gemaakt, echt adembenemend mooi!
Na dit stoffige avontuur hebben nog een boodschap gedaan bij Walmart … onze overnachtingsplaats van 2 dagen terug. Toen richting de Grand Canyon. We zijn beland op een niet echt charmante camping in Cameron, zonder douche, maar we staan! Dit is vanaf deze kant de poort naar de South Rim van de Grand Canyon. Hier zullen we morgen vast weer vele wonderen gaan aanschouwen. Worden we enigszins ‘natuurschoon-moe’ … ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat we veel kilometers afleggen om al dit moois te kunnen zien.
Zo eerst een hapje eten en dan hopelijk weer een fijne slaap.

20 september
Cora en Leo, veel plezier in Brugge!!

Dat was een fijn slaapje, midden op de prairie, haha!
Weer lekker bijtijds op en vroeg weg om alle moois van de zuidkant te kunnen bekijken.
Allememaggies, wat begon de dag weer hemeltergend blauw!

De Desert View Drive was al een feest op zich, wat een pracht!
We zijn allereerst uitgestegen bij Desert View, een toren met fenomenaal uitzicht!
Hier kon je ook een stempel in je paspoort zetten, echt leuk!!
Daarna volgde nog een aantal uitkijkpunten, zoals Navajo Point, Lipan Point, Moran Point (niet te verwarren met Moron, haha!), Grandview Point en Yavapai Point … en inderdaad Cora & Leo, ook deze kant moet je gezien hebben. Want denk je dat de noordkant mooi is, na vandaag wint deze kant volledig!
Denk je bij de zuidkant aan drommen mensen, wij hadden het geluk overal in alle rust naar te kunnen kijken, wat een cadeau!
We hebben na al dit fraais alleen wel een keuze moeten maken … want de tijd begint schaars te worden … óf met de shuttlebus langs alle uitkijkpunten van Hermits Rest óf …
met een helikopter over de Grand Canyon!!! Nou, dat is voor mij geen moeilijke keuze, haha!
Cadeautje van Cor! Alleen moest hij zelf ook mee, en dat was wel een dingetje … eerste keer in een helikopter … het klamme zweet brak hem uit, haha!
Maar wat een onbeschrijflijke ervaring! Allereerst al een helikoptervlucht, en dan ook nog eens zien hoe de Grand Canyon in 3D onder je voorbij gaat. Sprakeloos … zelfs Cor kwam jubelend uit het vliegmachien!
Na deze enerverende ervaring zijn we op zoek gegaan naar onze volgende slaapplaats, in de buurt van Flagstaff. Maar hoe groot deze stad ook is, wij kwamen klaarblijkelijk vanuit de verkeerde hoek en kwamen geen camping of RV park tegen. Dus door naar Sedona … inderdaad een prachtige weg Corrie & Dick! Deze was alleen de eerst paar kilometers opgebroken, haha!
In Sedona hebben we gelukkig een geweldige camping gevonden, met douche én Wi-Fi!!!
Dus bij deze weer wat leesmateriaal.

Tot snel!
Cor en Jacq.

• 21 September 2017 - 08:15

Ine:

Tjonge, jonge, jonge!!! Het houd niet op al dat moois!! Superreis weer!!

• 21 September 2017 - 08:21

Belinda:

Wat prachtig zeg!!!! Heel indrukwekkend als ik jullie fotos zie!!!! Veel plezier nog! X

• 21 September 2017 - 09:18

Marjolein:

Wat een avonturen beleven jullie weer!... Heerlijk om te lezen!....
    Cor ik ben trots op je! X

• 21 September 2017 - 11:14

Bert En Marja:

Wat een heerlijk reisverslag weer en wat een vreemd klimaat .Maar jullie genieten volop dat blijkt wel uit het verslag en wij beleven het op afstand mee bedankt daarvoor en ook voor de prachtige foto's lfs

• 21 September 2017 - 11:24

Monique:

Wat een prachtige reisverhalen zijn het weer. Het is een genot om met jullie mee te mogen reizen! Dank daarvoor!

• 21 September 2017 - 11:35

Corrie:

Antilope Canyon......... nu ben ik echt jaloers haha! Prachtige plaatjes weer! De kleur oranje-rood blijft nog wel even op jullie netvlies hangen denk ik :-) Grxxtjes!

• 21 September 2017 - 17:26

Marianne :

Wat een héérlijke enthousiaste verhalen weer! Ik hoor/herken er een hoop uit van Marlieke en Mark.
    Groot gelijk dat jullie ook de helikoptervlucht hebben gedaan...levert schitterende foto's op. Wat maken jullie veel fraaie herinneringen! Zo heerlijk!!! Liefs van ons! Xx

• 22 September 2017 - 11:10

Sjoerd:

Wauw wat een geweldige foto's. Doet me denken aan Bassie en Adriaan op avontuur in Amerika! Bahahaha! Enjoy!!!!! <3<3

• 22 September 2017 - 12:34

Jos En Johanna:

Geweldige ervaring er weer bij!!! Straks ook gevangen in de fotoboeken. Groetjes.