ROUTE 66 - Reisverslag uit Chloride, Verenigde Staten van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu ROUTE 66 - Reisverslag uit Chloride, Verenigde Staten van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

ROUTE 66

Door: Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

23 September 2017 | Verenigde Staten, Chloride

Nou, nou, nou, het was weer een dag zeg!
Aan de hemel stonden deze ochtend 50 tinten grijs … dus de kleuren kunnen wel degelijk anders, haha!
Maar na een paar kilometer piekten de tinten blauw alweer aan de hemel.
Bij vertrek van de camping werden we trouwens ‘uitgezwaaid’ door weer een ander soort eekhoorn, nu met een zwarte/witte ringstaart. Ze blijven toch zo schattig! De lijfjes lijken echt op die van een degoe, beestjes die ik lange tijd zelf heb gehad.
Onze eerste stop werd Jerome, een klein stadje dat eens welvarend was vanwege koperwinning en daarna in verval is geraakt door de crisis in 1929. Inmiddels is het een stadje met kunstenaars en kleine galerieën. Veel gebouwtjes zijn in perfecte staat van Franse verveloosheid.
Hierna zijn we bij het dorpje Seligman afgeslagen naar Route 66. Route 66 heeft iets magisch, loopt van Chicago naar Los Angeles en is 3.941 km lang. Je stapt in Seligman echt terug in de tijd, een tijd die ik in ieder geval niet heb meegemaakt. Enige punt van de huidige tijd … je kon er betalen met je creditcard, haha!
De volgende stop op route 66 was Hackberry, nog zo’n iconisch plekje waar de tijd niet verder is gekomen dan Betty Boop en Marilyn Monroe. Het lijkt werkelijk net een museum, zowel vanbinnen als vanbuiten.
Na nog een fors aantal kilometertjes hebben we een camping gevonden in Chloride, of all places, haha! Maar wat staan we hier geweldig gaaf!!! We werden zo waanzinnig komisch en leuk ontvangen. Jammer dat we hier maar één nachtje kunnen blijven, want de omgeving is spectaculair. Na een schitterende zonsondergang en onbeschrijflijk mooie sterrenhemel gaan we hier in alle rust onder de warme wol. Want ook hier koelt het met het ondergaan van de zon stevig af.
Oh, volgens Cor is er in de wasruimte van de heren toch wel sprake van een biodiversiteit. Oftewel, bugs all over the place!!!

Morgen alweer zaterdag en nog maar zo’n 1,5 uur van Las Vegas verwijderd … we komen in de buurt.

Liefs,
Cor en Jacq.

• 23 September 2017 - 08:30

Ditte Koot -visser:

Wat een prachtige reis en wat een mooie plaatjes hebben jullie ons gestuurd. Een deel van dezw reis hebben wij een paar jaar geleden ook gedaan . Maar ook jullie weten dat aan alles een eind komt.Ik kan jullie wel zeggen dat je er nog jaren van kan genieten.Een goede reis terug en dan maar via de plaatjes na genieten van deze mooie ervaring.Groeten van ons

• 23 September 2017 - 09:24

Corrie:

Deze Amerikaanse plaatjes zijn geweldig, wel even iets anders dan 5th Avenue in New York :-))

• 23 September 2017 - 15:16

Bob:

Machtig mooie foto's en erg leuk geschreven Pimmie! Veel plezier in Vegas, alvast n goede terugreis en heel graag tot dinsdag! X

• 23 September 2017 - 17:13

Marianne :

Gave plaatjes weer! Xx

• 23 September 2017 - 18:47

Ria:

Geweldig wat een moois. Heerlijk om mee te mogen reizen. Geniet van de laatste dagen en een goede thuisreis gewenst.

• 24 September 2017 - 08:17

Lein:

Heerlijk om te lezen, mooie foto's.
    Kan me voorstellen dat je zo saampjes nog wel een paar weekjes door de states kan tuffen.

Geniet nog even xx

• 24 September 2017 - 15:23

Johanna:

Ja die Degoes die herinner ik me nog wel. Ook dat ik ze had laten ontsnappen en ze aan elektriciteitskabels hadden zitten knagen