LET THE JOURNEY BEGIN!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu LET THE JOURNEY BEGIN!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

LET THE JOURNEY BEGIN!!

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

09 Januari 2019 | Nederland, Rotterdam

Geroutineerde medereizigers weten inmiddels dat dit dagboek staat voor een uitgebreid verslag van onze avonturen. Weer van harte welkom! En leuk dat jullie ondanks mijn lange verhalen toch trouwe aanhangers blijven!
Nieuwe medereizigers zijn uiteraard meer dan welkom, bij deze gewaarschuwd voor uitgebreid gezwets, haha!

En wat staat er na onze machtig mooie reis door de USA weer op het programma.
Hier volgt een samenvatting van onze reis, waarin nagenoeg alle plannen nog bijgesteld kunnen worden. Het ultieme gevoel van vrijheid dus!
We vliegen eerst naar Singapore, waar we een kleine 3 uur over het vliegveld mogen dribbelen.
Waar veel reizigers kiezen voor een dag cultuur snuiven in ‘a far-far-and-away-land’ hebben wij ervoor gekozen de reis zo snel mogelijk af te leggen. Dit betekende wel gelijk een druk op de knop toen de vliegtickets beschikbaar kwamen. De tijd heeft ons geleerd dat je dan de grootste kans maakt op het daadwerkelijk verkrijgen van hetgeen je verkiest, en in ons geval ook nog voor een goede prijs!
Samen met een al in een vroeg stadium geboekt campertje van Tulip Campers hebben we uitzicht op een waanzinnig avontuur. Op naar de andere kant van onze aardbol, Nieuw Zeeland!!
We vliegen vanuit Singapore dus relatief snel door naar Auckland, waar bij aankomst de nacht al even op weg is. Ofwel, we komen in de nacht aan, nog nét op vrijdag. Om dan nog niemand tot last te zijn, én het gegeven dat je eerst een nacht in het land van aankomst moet overnachten voordat je met een camper op pad mag, hebben we op het vliegveld van Auckland een hotel geboekt. En hoe fijn is het dat dit hotel zich op loopafstand van de aankomsthal bevindt!
Na een vast en zeker diepe slaap worden we de volgende ochtend met een shuttlebusje in zo’n 2 uur naar het adres gebracht waar we de camper ophalen, Tulip Campers in Tauranga.
Medereizigers vanaf dag 1, en dan heb ik het over eind 2004, zullen deze naam vast herkennen. Inderdaad, in mijn verleden heb ik al eens met een Tulip camper door het land mogen reizen.
En niet 1x, zelfs geen 2x, maar liefst 3x …maar daarover later.
In Tauranga aangekomen maken we ons klaar voor vertrek en zakken we het noordereiland af, waar we na een aantal dagen vanuit Wellington overvaren naar het zuidereiland.
Onze route over de eilanden gaat met de klok mee, zodat we -daar waar mogelijk- pal langs de kust rijden en snel kunnen stoppen als het uitzicht hierom vraagt.
Er staat een aantal things-to-do op het programma, maar waar en wanneer we die tijdens de reis inritsen, laten we aan het weer en de waan van de dag over.
We prijzen onszelf gelukkig dat we 28 dagen mogen dwalen door dit prachtige land. Een land waar ik dus al 3x eerder ben geweest, maar Cor voor het eerst gaat zien. Hopelijk begrijpt hij daarna waarom ik er niet over uitgesproken raak. Ooit schreef ik “na de 1e keer ‘verliefd’, na de 2e keer ‘verloofd’ en na de 3e keer ‘getrouwd’ met dit land”. Nu mag ik de 4e keer zelfs als getrouwde vrouw naar daar waar ik de afgelopen 10 jaar alleen maar van heb mogen dromen. Met mijn lieve Cor naar de andere kant van de wereld. Ik kan niet in woorden uitdrukken wat dit met mij doet. Wellicht lukt het me de komende maand via dit verslag, jullie gaan het zien.
Veel plezier met meereizen en we melden ons zodra het kan. Gezien de lange reis en het tijdverschil van 12 uur kan het wel even duren. Eigenlijk is alles 180 graden gedraaid: de aardbol, de klok, links rijden en de wetenschap dat het in tegenstelling tot de winter hier, daar zomer is.

Tot gauw!
Cor en Jacq.

• 09 Januari 2019 - 14:44

Jos En Johanna:

Heel veel genieten lieverds en behouden reis. Enne, reagerend op je laatste opmerking: weet Cor ook dat het water tegengesteld met hier, het afvoerputje in draait?

• 09 Januari 2019 - 14:44

Bert En Marja:

Heel veel plezier en we zien al uit naar prachtige foto's en jullie avontuurlijk verhaal

• 09 Januari 2019 - 14:45

Cindy En Henk:

Jaaaaaa .. We kijken uit naar jullie avontuur en vinden het leuk weer mee te mogen reizen

• 09 Januari 2019 - 14:51

Cindy En Henk Vervolg Haha:

En toen was de helft van mijn bericht weg... Daar gaan we weer hahaha!

Even denken wat ik getypt had: wat bijzonder prachtig dat je terug gaat naar het land waar je jouw hart aan verloren hebt MET degene waar jij hier in NL je hart aan verloren hebt. Hoe mooi kan dat zijn

• 09 Januari 2019 - 14:52

Cindy En Henk Deel 3 Haha:

En deel 3 omdat er weer een stukje ontbreekt: geniet van jullie avontuur, goede reis en zorg goed voor elkaar

• 09 Januari 2019 - 14:54

Joëlle:

Lieve Cor en Jacq,
    Ik wens jullie een hele goede en mooie reis aan de andere kant van de wereld.
    Mijn medereiziger's koffer is klaar .... Let's go! :-)
    Heel veel plezier.
    Liefs
    Joëlle

• 09 Januari 2019 - 15:07

Jack En Loes:

Heel veel plezier en beter weer dan wij

• 09 Januari 2019 - 15:06

Hans & Ine :

Geniet !! En kom weer veilig thuis . Er zijn mensen die kunnen niet gemist worden

• 09 Januari 2019 - 15:23

Pienie:

Wat een gaaf avontuur gaan jullie maken zeg!! Echt geweldig!! Ik verheug me heel erg op je verhalen lieve Pim!! Hele dikke hvj kus!!

• 09 Januari 2019 - 16:15

Marjolein:

Lieverds jullie avontuur naar de kiwi's gaat eindelijk beginnen, hoe gaaf is dat!....heel veel plezier! We reizen mee vanaf de bank...... Dikke knuffel xx

• 09 Januari 2019 - 16:12

Diet:

Lieve Ipjes, een hele goede reis en aub weer heelhuids terugkomen. Xxx

• 09 Januari 2019 - 16:35

Roelof En Marianne:

Lieve luitjes,
    Geniet weer van dit avontuur, maar pas na het posten van de befaamde StarBucks foto!
    Zonder SB geen vakantiereis :-)
    Jouw inleiding heb je weer prachtig verwoord; je zit er al weer helemaal in!
    Liefs van ons! Xxx

• 09 Januari 2019 - 17:09

Ditte Visser:

Ik vind het erg leuk weer met jullie mee te reizen.
    Heel veel plezier en een goede reis.
    Wordt vast weer genieten.
    Hartelijke groeten van ons beide.

• 09 Januari 2019 - 17:39

Corrie:

Het wordt weer fantastisch!!! Kan niet anders

• 09 Januari 2019 - 18:09

Annette:

Een hele goede reis gewenst! Wat superleuk dat ik mee kan lezen. Have funnn!!! Groetjes Annette

• 09 Januari 2019 - 20:15

Belinda:

Nou, wat heerlijk om weer jullie verhalen te lezen!!! Wij liggen nu uitgeteld in bed, maar de reis naar Gambia is goed verlopen, vliucht goed, hotel top.... wij wensen Cor en jou een onwijs leuke reis !!!!! Weltrusten en tot horens !,,,xxx

• 10 Januari 2019 - 04:37

Anne En Ton:

Goeie reis en veel plezier.
    Lieve groetjes
    Ton en Anne.

• 10 Januari 2019 - 07:20

UwNeefjePino:

Hier zijn de druiven gesnoeid, de muizen gevangen en zijn we klaar voor de reis, geniet er van, dan doen wij dat ook.
    PS ik zit in de koffer van Joëlle
    PienO

• 10 Januari 2019 - 12:24

Cindy:

Klinkt allemaal weer erg goed en wat een heerlijk idee om de komende paar weken lekker met zijn tweeen en de camper door zo'n mooi land te reizen. Heel veel plezier en een mooie reis! xxx