Van Dominical naar Danta Corcovado Lodge - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Van Dominical naar Danta Corcovado Lodge - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Van Dominical naar Danta Corcovado Lodge

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 December 2019 | Costa Rica, Puerto Jiménez

Vanmorgen hebben we na het inpakken van de koffers nog heerlijk genoten bij het zwembad.
Hier kwam ik in eerste instantie aan de praat met Dax van 5 en Jippe van 3, en vervolgens met vader Teun en moeder Imke. Wat een heerlijke blije kindertjes! Kinderen uit Nederland op deze leeftijd in het buitenland maakt mij altijd nieuwsgierig. Nadat ik moest kijken hoe Dax een Pokémon figuurtje in ging kleuren, kwam het gesprek met vader Teun op gang. Ze zijn 6 maanden op reis en geven Dax zelf les, als ze in ieder geval maar aan kunnen tonen dat zij hem leren wat hij op school in Nederland ook zou leren op deze leeftijd. Tof hoor!
Maar aan al het leuks komt een eind, dus na een douche hebben we de spullen in de auto gehesen en zijn we op pad gegaan naar ons volgende adres. Maar na zo’n 20 minuten vroeg ik mij af waar de vouchers waren, of eigenlijk de gehele map van Riksja Travel. Vergeten, lag nog in ons huisje op de kluis! Toch maar omgekeerd … dus wie meereist via Polarsteps … hierbij de uitleg van ons ‘spaghetti-spoor’, haha!
Onderweg hebben we een hapje gegeten, getankt in een wasstraat (jawel!) en zijn we via een prachtig mooie weg bij ons verblijf in Corcovado aangekomen.
Nou nou, wat een prachtige boomhut, zonder boom! Helemaal rondom gaas en midden in het woud! En de douche is buiten … jullie begrijpen vast wie mij in het donker gaat vergezellen …
Zo een hapje eten in het buitenrestaurant, waar je trouwens alleen op je blote voeten of met sokken mag lopen. Hiep hooi voor mijn slofjes, hihi!
Morgen vroeg op pad met de gids, we zijn stiknieuwsgierig!

• 10 December 2019 - 17:53

Corrie:

Het wordt daar dan in elk geval gezellig onder de douche :-)))