Van Corcovado naar San Gerardo de Dota - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Van Corcovado naar San Gerardo de Dota - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Van Corcovado naar San Gerardo de Dota

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

13 December 2019 | Costa Rica, San Gerardo

Nou, de verschillen hadden niet groter kunnen zijn dan vandaag. Om maar even een kleine opsomming te geven:
- Van vanmorgen naar vanmiddag 25 graden VERSCHIL … ja, u leest het goed!
- Van korte broek met teenslippers naar lange broek, fleecevest en sokken.
- Van lakentje op het bed naar elektrische kachel en dikke deken op bed, mét warme kruik erin.
- Van lentesalade naar uiensoep.
En voor dit alles hebben wij niet eens naar Innsbruck hoeven vliegen, haha!
Maar ik zal maar bij het begin beginnen, leest chronologisch wel zo prettig.
De dag begon weer met een fantastisch ontbijt, gevolgd door de wandeling terug naar ons huisje.
Op een gegeven moment schoot er een draakje over het water, de welbekende Jesus Christ Lizard, waar ik het al eerder over heb gehad. In mijn beleving is deze groen en redelijk klein, maar deze variant was groot en bruin … écht een prehistorische draak.
Na alles te hebben ingepakt, werd voor het vervoer van onze koffers de quad weer voorgereden, hebben we uitgecheckt en zijn we eerst op gemak bij Playa Blanca beland en hebben we daarna wederom een bezoek gebracht aan Playa Sandalo. Het was namelijk laag water, en dan ziet alles er zo anders uit. Zeker op het laatste strand, want het mangrovebos viel nu droog. En het is echt een hele bijzondere ervaring om door een mangrovebos heen te lopen. Totdat je merkt dat je slippers in de slik verdwijnen, haha!
We hadden de keus om langs de kust via Dominical naar San Gerardo de Dota te rijden, maar het werd de Pan American Highway door de bergen. Wat een prachtige weg zeg, echt een aanrader.
Op een gegeven moment kwamen de wolken op neushoogte, wat ons enigszins aan Madeira deed denken.
Hier hebben we bijna de grens van 3.500m aangetikt, wat dus de kou verklaart. Op een gegeven moment was het nog maar 7 graden, ramen dicht, kachel aan, haha!
Wij waren echt met de zomer vertrokken en aangekomen in de herfst, we zagen en lichtelijk vreemd uit bij de receptie van ons hotel. De receptionist zat zelfs met zijn dons-jack aan!
We hebben maar gauw ons fleecevest aangetrokken, koffers naar boven gesleept (ons huisje lag niet echt op straatniveau) en opengegooid. Er kwam gewoon een warme damp uit … ja, die damp hadden we vanmorgen gratis in ons koffer meegekregen, haha!
Na iets warms te hebben aangetrokken en ons welkomstdrankje hadden genuttigd, was het al tijd om te eten.
Tgggg, ook hier was het weer om je vingers bij af te likken, zeldzaam lekker!

• 13 December 2019 - 17:54

Cora:

Nou luitjes jullie kunnen vast wennen aan de kou. Hier is het ook niet echt lekker warm.
    Jacqueline van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Geniet er nog maar even van.
    Goede terugreis en tot gauw. Groetjes Leo en Cora

• 13 December 2019 - 18:28

Hans En Ine:

Hallo Jaqueline en Cor, jullie hebben er weer een geweldige tijd van gemaakt daar, wij wensen jullie nog een hele goede reis toe en snel tot ziens! Xx