Out het nevelwoud - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Out het nevelwoud - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Out het nevelwoud

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

03 December 2016 | Costa Rica, Liberia

Wat heerlijk en gezellig om jullie berichtjes te lezen, dank daarvoor!

2 december
Zo, vandaag weer eens van A naar B, we verlaten het prachtige nevelwoud van Monteverde.
Maar niet voordat ik jullie nog even heb verteld dat ik gisteren tijdens onze wandeling door het nevelwoud Nederlanders herkende. Jullie raden echt nooit waaraan! …
Aan de blauwe poncho van de Action, whahahaha! Ik moest er zelf erg om gniffelen.

Maar terug naar vandaag. Nadat we hadden ingepakt en schandalig lekker ontbeten, hebben we nog een half uurtje van de zon genoten. Dit is tot nu toe de zonnigste dag van de vakantie. Het minder goede weer in deze tijd schijnt toch enigszins ongebruikelijk te zijn, hebben we ons laten vertellen.
We laten ons er tot nu toe in ieder geval niet door weerhouden, maar een zonnetje op z’n tijd is ook wel lekker hoor.
Over de inmiddels welbekende onverharde hobbelweg (nee, we hebben onze 4x4 niet voor niets!) zijn we richting Liberia vertrokken. Ook ik heb even een stukje achter het stuur mogen plaatsnemen. Het is dus niet alleen maar een jongensding, ik vond het ook geweldig!
Zo hier en daar hebben we een stop gemaakt en genoten van de vergezichten. Op een gegeven moment zijn we op de Pan-American Highway beland en konden we het laatste stuk afwisselend 25, 40, 60, 80 en 90km per uur. De Pan-American Highway klinkt als een snelweg, maar het dagelijkse leven speelt zich er pal naast af. Zo mag je bijvoorbeeld langs een schoolzone 25km per uur. Deze weg verbindt de uiteinden van de continenten Noord-Amerika en Zuid-Amerika, van Fairbanks in Alaska tot Vuurland in Argentinië. Over de lengte van de weg lopen de meningen uiteen, die variëren van 25.000 tot 50.000km. Je zou zeggen dat met de meettechnieken van tegenwoordig ze daar bij benadering wel iets exacter in kunnen zijn, haha!
Uiteindelijk waren we best snel op plaats van bestemming, en onze kamer bleek al gereed. Kamernummer 7 van Cañon de la Vieja Lodge. Enigszins een bedompt en donker huisje, dus het werd niet gelijk met gejuich ontvangen, wel erg ruim by the way. Het was buiten zonnig, snoeiwarm en ze hebben een zwembad. Wat kan ons dat huisje dan schelen, haha!
Na de lunch zijn we het zwembad in gesprongen, hebben we even van de zon genoten (niet te lang, want onze bleke huidjes zijn nog niet in-gezond) en hebben we voor morgen een tochtje geboekt.
Toen alvast naar Rincon National Park om te kijken wat daar allemaal te doen zou zijn, maar alleen voor het kijken moesten we al 700 colones betalen. Is geen wereldbedrag, maar dat doen we dan morgen, met een mooie wandeling aldaar.
Het was vandaag niet echt een spectaculaire dag, maar daar hopen we morgen weer een andere wending aan te geven.

We gaan nu een hapje eten, lezen voor het slapengaan en morgen blij en gezond weer op.

Maar potverdrie, ik heb me toch last van steekbeesten! Normaal ben ik nooit zo lekker voor het stekende vliegverkeer, nu lijkt de achterkant van mijn benen wel op krentbollen, en jeuken, jeuken, niet normaal! De DEET maar iets vaker gebruiken … ;-)

Mooie zaterdag voor jullie!

Cor en Jacqy

• 03 December 2016 - 10:03

Roelof En Marianne:

Wat zonnige fotokiekjes doen het ook altijd heel goed! Fraaie plaatjes!
    Erg vervelend van alle steken op jouw benen....jakkie! Eventueel wat extra vitamine B nemen?
    We liepen wat achter met de verhalen, maar zijn weer helemaal bij.
    Erg leuk geschreven wederom!
    Nu hopen op een fraai weertje voor de rest van de vakantie....zou toch wel zo lekker zijn :-)
    Fijne dag, heerlijk weekend gewenst (zonder blauwe poncho's van de A)!
    xxx

• 03 December 2016 - 10:17

Nico:

Leuke verhalen schrijf jij toch, is voor ons wel een goedkoop tripje op deze manier. Door je stijl en foto's is het heel goed in te leven en zijn we er ook een beetje. Die pam american highway zelf nameten..... is dat geen leuke uitdaging?

• 03 December 2016 - 11:00

Cindy En Henk:

Heeeey vakantiegangers
    Wat is het toch fijn om jullie avontuur mee te mogen beleven.
    En wat een prachtige beestjes allemaal en mooi op de kiek gezet (op die tarantula na brrrr al issie wel prachtig oranje).
    Heerlijk dat jullie toch een paar zonnestralen wordt gegund hoor!
    We kijken uit naar jullie volgende beleving !

• 03 December 2016 - 16:27

Paula En Marcel:

Goedemorgen!
    Wij hebben deze dag benut om alle verslagen met bijbehorende fotos welke we in de afgelopen week snel hadden bekeken maar eens goed te lezen. Een echte vakantie dag voor ons dus, heerlijk.
    Super daar dus! Hoe zijn de mensen daar? Ik laat jullie bij thuiskomst wel even in mijn wijn spugen.... voor de zekerheid, kan die mooi beter van fermenteren... haha...
    Cor, als jij wakker wordt ben je jarig!Dus goed berekend als ik deze binnen een kwartier post ben ik de eerste die je feliciteer. Bisous & Calin

• 03 December 2016 - 16:32

Michiel:

Wauw. Weer gave reis en prachtige plaatjes. Enjoy

• 03 December 2016 - 18:38

Lida En Frans:

Hoi tarzans spannende tochten maken jullie zeg heel leuk om te zien op de mooie foto's.
    Cor van harte gefeliciteerd met je verjaardag Jaq jij ook hoor en bedankt voor jullie lieve kaartje.
    Knuffel voor jullie en een fijne vakantie verder.gr.