Koudste tijd van het jaar? - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Koudste tijd van het jaar? - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Koudste tijd van het jaar?

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

07 December 2016 | Costa Rica, San José

6 december

Dit klinkt wel heel vreemd als je in je korte broek loopt en het water vanzelf langs je rug naar beneden gutst …. Maar toch schijnt het in Samara nu de koudste tijd van het jaar te zijn. Nou, dan heb ik nieuws, in een ander jaargetijde moet je er dus niet zijn, dan is het daar bloedverziekend heet, haha!
Onze dag begon weer met een heerlijk ontbijtje en daarna hebben we de koffers gepakt, helaas … want hier gingen we wel een beetje met pijn in het hart weg. We hebben nog even bij het zwembad gezeten en genoten van het zonnetje, ja, ondanks de hitte. ;-)
Bij het uitchecken vroeg ik Lothar waarom er zoveel roofvogels bij elkaar zwermden. Ik moest erg lachen om zijn reactie: “zer iz uh det boddie zamwehr”, whahaha! Lothar en Brigitte (hij uit Duitsland en zij uit Zwitserland), een prachtig stel, wonen op een waanzinnig mooi plekje op aarde, in het bezit van een hond en een poes (Sanchez en Sancho Panza), en met een uitstekende oog voor detail. Want hoe ze hun oase daar runnen en hebben ingericht, daar nemen we echt ons petje voor af!
Toen op weg naar San José, dat bleek achteraf een zeer lange zit. Onderweg hebben we een tijd stilgestaan door wegwerkzaamheden, een koude cola genuttigd, geluncht en uiteindelijk met de spits van San José kennisgemaakt. Het is dat wij qua druk verkeer wel wat gewend zijn, anders waren we gelijk weer aan vakantie toe!
Even over onze GPS, écht onmisbaar in Costa Rica, wat hebben we daar een plezier van gehad zeg!
Ik weet 100% zeker dat we vaak verkeerd waren gereden als we ‘m niet hadden gehad, dit heeft ons in ieder geval veel tijd en ergernis bespaard.
Aangekomen bij ons hotel hebben we onze geweldige auto uitgemest en de sleutel met GPS bij de receptie afgegeven. Kamer 622 was kleiner dan de suite op de heenreis, maar net zo comfortabel.
Na enig her-inpakwerk van de koffers hebben we in hetzelfde restaurant gegeten als op de heenreis.
Je kan overal in Costa Rica zo heerlijk eten, dat wordt thuis weer fiks aan de broekriem trekken.
Zo lekker slapen en morgen nog even wandelen door San José, we worden namelijk pas rond 11.15u opgehaald.
Ik acht de kans groot dat het volgende en tevens laatste bericht vanuit Nederland geplaatst zal worden, dus voor nu wensen we jullie alvast succes met het doorzagen van de week.

Cor en Jacqy

• 07 December 2016 - 16:45

Rob:

Genoten van de verhalen en de foto's. Veilige reis terug

• 07 December 2016 - 17:57

Nico En Diet :

Je verhalen en ook de foto's waren weer fantastisch , ook door het uitstekende internet zeer up to date. Wij keken er iedere keer weer naar uit en zeiden blij..... er is weer een verhaal. See you both soon in Rotjeknor.

• 07 December 2016 - 18:19

Hans En Ine:

Alle verhalen waren weer geweldig ook wij zijn een beetje mee gereisd! Foto's ook weer geweldig , nu nog even terugvliegen en dan de party!
    Goede vlucht een een dikke kus van ons!!
    Hans en Ine

• 07 December 2016 - 18:31

Cindy:

Bedankt voor de leuke verhalen en mooie foto's en een goede en veilige terugreis!
    Groetjes

• 07 December 2016 - 18:51

Ria Zeelenberg:

Heerlijk om met jullie mee te reizen en te genieten van de fantastische foto's. Goede reis terug naar Holland. Liefs Ria.

• 07 December 2016 - 21:20

Belinda:

Wat een heerlijke verhalen!!!!! Weer een land om nooit meer te vergeten!!!!! Tot gauw xx

• 08 December 2016 - 08:35

Marjolein:

Weer genoten van jullie verhalen, ben nu al benieuwd naar het foto boek ;-)