K(nock)OUD(t)! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu K(nock)OUD(t)! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

K(nock)OUD(t)!

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

11 December 2016 | Nederland, Rotterdam

Binnenkort te volgen > onze reis naar de USA, gaan jullie (weer) mee?!!!

11 december
Inmiddels zijn we alweer een paar dagen thuis, en jawel, gelijk weer in die sneltrein.
Maar ik kan de reis natuurlijk niet afsluiten zonder het beloofde laatste bericht, dus even aan de handrem hangen.

7 december
Onder het toeziend oog van een strakblauwe hemel hebben we een kleine 2 uur door San José gewandeld.
Ik had trouwens gisteren in het hotel nog even en passant een rendez-vous met een traptrede. Gelukkig kwam Cor op het lumineuze idee de enorme bult te koelen, waarschijnlijk scheelt dit de komende dagen.
Na wederom een overheerlijk ontbijt en het inpakken van de koffers (verbazingwekkend dat alles er -ook vanuit de auto- dan weer in past!) hebben we de stad dus bezocht. Niet echt direct een stad voor een citytrip, maar wel leuk om de sfeer even te kunnen proeven. En handig om de laatste souvenirtjes bij elkaar te scharrelen.
Hierna terug naar het hotel, waar we exact op tijd werden opgehaald. In het busje kwamen we aan de praat met een aantal andere vertrekkende vakantiegangers. Leuk om ervaringen met elkaar te delen. Zo zat een stel in Tortuguero (wat bij ons van de planning is geschrapt door orkaan Otto) tijdens de orkaan ‘opgesloten’ in hun kamer. En op een andere locatie kwam het water hun kamer in gutsen. Sappige verhalen voor thuis, maar op dat moment denk ik niet dat je er erg om kunt lachen.
Dan hebben wij toch geluk gehad, en valt al die regen achteraf reuze mee, haha! Jaja, we relativeren er lustig op los.
Op het vliegveld verliep alles zeer soepel, ook wel eens fijn. Zo ook de vlucht naar Panama en vervolgens naar Amsterdam, heerlijk een paar filmpjes gekeken en onze boeken uitgelezen. Voor we er erg in hadden, waren we er. En dat was erg fijn na onze ervaring met de heenreis.

8 december
Op Schiphol kregen we onze koffers al snel in het vizier en sloot de Intercity Direct naar Rotterdam gelijk aan. Op Rotterdam Centraal werden we opgehaald door onze lieve Pienemans (lees: Merel) en waren we in een mum van tijd home sweet home.
Heerlijk even de tanden gepoetst, want na zo’n reis groeit het mos toch enigszins op je tanden, haha!
We hebben onszelf de gehele dag op de been gehouden, want het was zonder twijfel wachten op de man met de hamer. Zo hebben we maar gelijk een kerstboom gekocht, want hoe kom je anders zo snel in de juiste sfeer. We hebben het tot 21.00 uur kunnen rekken, maar daarna gingen we volledig knock-out!

9 december
De ogen wilden niet eerder open dan tegen het middaguur. Eigenlijk geen goede start als je de jetlag direct de kop in wilt drukken, maar het was wel een lang lekker slaapje! En wat is het hier KOUD!!!
Gelukkig hebben we het weekend nog, hoewel dat er ook eentje is die qua drukte de hitlijsten domineert. Maar vooralsnog alles beter dan werken, want daar hebben we allebei nog geen zin in. We weten uit ervaring dat dit gevoel maandag weg is, maar tot die tijd hikken we er nog lekker tegenaan, haha!

En dan wil ik graag afsluiten met die liefde voor Costa Rica … we kunnen ons er inmiddels alles bij voorstellen. We hebben expres colones (de munteenheid in Costa Rica) bewaard, zodat we terug moeten om ze uit te kunnen geven. Want dat is iets wat voor ons allebei als een paal boven water staat, een keer terug! De natuur is adembenemend mooi, er zijn veel avontuurlijk dingen te ondernemen en de bevolking is ontzettend vriendelijk.
Het is een cocktail van water, aarde, hemel en oerwoud, met telkens een andere ervaring. Van nevel- en regenwouden, vulkanen tot prachtige kokosstranden.
Zoals velen van jullie weten ben ik al 12 jaar verliefd op Nieuw Zeeland, maar ik weet na deze reis niet wie er wint als ik een prijsvraag uit zou schrijven, haha!

Ontzettend leuk dat jullie mee hebben willen reizen, het blijft uitermate plezierig en ontroerend jullie berichtjes te lezen, waarvoor dank!
Hopelijk tot de volgende reis, ons kennende gaat deze zeker komen, haha!

Cor en Jacqy
(p.s.: wil ik dit bericht plaatsen, is de waarbenjij.nu site wegens onderhoud tijdelijk niet bereikbaar, whaha!)

• 11 December 2016 - 14:20

Nico:

"Mission completed " , met dit verhaal zit mijn/onze reis er ook weer op. Bedankt dat wij met jullie meemochten.
    Tot zo.

• 11 December 2016 - 15:41

Bert En Marja:

Bedankt voor het verslag van jullie reis en dat we niet alleen in gedachten maar ook via het verslag en de prachtige foto's over jullie schouder mochten meegenieten.

• 11 December 2016 - 22:17

Roelof En Marianne :

Eindelijk tijd om de afsluiter te lezen!
    De aankondiging van deze blog kwam net binnen toen wij in de auto stapten om richting Rotterdam te karren!
    Fijn om de foto's in groot formaat nogmaals te mogen zien....schitterend!
    Prachtige reis; vandaag heerlijke gezellige dag...en morgen komt ook weer goed!! Xxx