Las Vegas baby!! - Reisverslag uit Virgin, Verenigde Staten van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Las Vegas baby!! - Reisverslag uit Virgin, Verenigde Staten van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Las Vegas baby!!

Door: Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 September 2017 | Verenigde Staten, Virgin

7 september
Inmiddels mag ik al een aantal jaar jullie reisleidster zijn tijdens onze uitzonderlijke reizen.
Misschien is het wel juist daarom dat we dit soort reizen maken. Dit biedt mij de mogelijkheid weer een fijn reisverslag te maken, iets waar ik altijd waanzinnig naar uitkijk en met ontzettend veel passie en plezier doe. Lijkt het alsof ik het voor jullie doe, het is eigenlijk iets voor ons- en met name mijzelf, haha!

Weer ontzettend leuk, de reacties bij ons eerste bericht. Dank jullie wel, en uiteraard ook bedankt voor alle lieve berichtjes via WhatsApp!
Mail en ouderwetse kaartjes zijn dit keer achterwege gebleven, haha!

Ik weet even niet zo goed waar ik moet beginnen … het is hier inmiddels zaterdagavond en de tijd heeft van geen enkele kant stilgestaan!
Nu we 2 nachten bij Zion National Park staan, begint de rust eindelijk een beetje in te dalen.

Maar laat ik bij het begin beginnen.
Onze liefste Merel was bij dag en dauw opgestaan om ons (in haar zachte Batmanpakje, hihi!) af te leveren op Rotterdam Centraal. Echt zo lief, dank je wel lieve schat!
Met de Intercity Direct waren we in nog geen 25 minuten op Schiphol, lang leve de NS voor ons hoor!
Ondanks we thuis al hadden ingecheckt, nam het inchecken van de koffers nog wel enige tijd in beslag. Het is niet voor niets dat je 3 uur van tevoren aanwezig moet zijn.

Naar Amerika is toch ‘een dingetje’. Na de gebruikelijke controle bij de douane volgde een dubbelcheck middels een interview bij gate D1, gevolgd door een security check.
Nadat we ook die hadden doorstaan, mochten we eindelijk vrij rondlopen op Schiphol. Zoals inmiddels traditie, eerst naar Starbucks. Daarna hebben we wat onzinnig leesvoer gekocht en toen naar de gate. Was ik toch bij het boarden één van de gelukkigen die nóg een check kreeg! Met een aantal stripjes langs kleding, tas en schoenen … dit stripje werd in een apparaat geplaatst, waarna de uitslag vrij snel werd weergegeven. En jawel, mijn schoenen (de meest oude barrels in mijn bezit) gaven Alarm, haha! Bij de tweede keer bleek het vals alarm, dus ik mocht gelukkig mee!

De eerste vlucht naar Minneapolis verliep soepel, we hebben heerlijk met een paar filmpjes achterover gehangen afgewisseld met een aantal tukjes. Bij Delta Airlines word je trouwens tijdens de reis best verwend hoor, jeempie! Het zelf meegenomen noodrantsoen bleef onaangetast, haha!
Na iets meer dan 9 uur volgde op het vliegveld een paspoortcontrole. Dit verliep alleen zo stroperig dat we nog maar net onze aansluiting naar Las Vegas haalden. In Minneapolis moest je ook je koffers ophalen, terwijl deze doorgaans bij 2 of 3 aaneengesloten vluchten worden doorgelabeld. Maar dit schijnt gebruikelijk te zijn bij een overstap in Amerika.
De vlucht naar Las Vegas nam iets meer dan 2 uur in beslag. Bij de bagageband rolden onze koffers gelijk van de band, dus in no time zaten we in een taxi richting hotel Paris.
Nou, ik kan jullie zeggen, zoiets als Las Vegas vind je volgens mij alleen maar hier! Madness all over the top! Zoals we al van zovelen hadden vernomen, dit moet je een keer zien!
Bij het inchecken kregen we voor 35 dollar een upgrade naar een suite met uitzicht op de Eiffeltoren.
Echt geweldig, wat een ruimte! Een huiskamer, kingsize bed, 2 badkamers …
Het weer liet helaas wat te wensen over, maar de temperatuur lag wel boven de 30 graden.
Dus korte broek aan en wandelen maar. Ik kan het niet zo goed beschrijven, het is werkelijk Disneyland voor grote mensen. Op welk tijdstip van de dag dan ook zie je mensen met alcoholische drankjes achter gokmachines, speeltafels, rad van fortuin, en weet ik hoe al die machines heten.
Zelf hebben we er geen euro aan besteed. Cor probeerde een tientje in de ‘money breaker’ te wisselen, maar er kwamen 1 dollar biljetten uit. Terwijl we het idee hadden dat we muntjes nodig hadden … heerlijk om daar zo onwetend en onnozel rond te lopen, haha!
Na een aantal hotels van binnen te hebben bekeken en de fonteinshow voor het Bellagio hotel was het tijd voor ons bedje. Met 9 uur tijdverschil (klokje terug in de tijd) liepen we inmiddels op onze laatste benen.

8 september
Na een slaapje in dat mega grote bed hebben we de wandelschoenen weer aangetrokken en Caesars Palace van binnen bekeken. Met geen pen te beschrijven hoe al die hotel eruit zien. Ook hier keken we onze ogen uit! Uiteindelijk kwamen we in een galerie met schilderijen … ik zal het kort houden … er worden 2 schilderijen naar Nederland verscheept, haha!
Na deze wel heel impulsieve aankopen hebben we rechtsomkeer naar ons hotel gemaakt, hebben we online uitgecheckt (handig, dan hoef je hiervoor niet in de rij aan te sluiten) en heeft de taxi ons bij Apollo afgezet. Klokslag 12.00u konden we hier onze camper ophalen.
Na een uitgebreide informatiestroom over de camper konden we Las Vegas achter ons laten.
Maar niet voordat we bij Walmart voor 80 euro onze winkelwagen tot de nok toe vol hadden geladen. Moet je eens bij Albert Heijn proberen … lukt je écht niet, haha!
Bijkomend voordeel is dat de dollar voor ons momenteel heel laag staat.
Na een paar uur rijden door de woestijn kwamen we bij onze vooraf gereserveerde camping in Zion National Park, Zion River Resort. Wat een lieve, kleine, kneuterige camping, echt geweldig!

Voor nu even voldoende, het is hier bedtijd, hopelijk snel de rest! :-)

Cor en Jacq.

• 10 September 2017 - 09:25

Marianne :

Wat een heerlijkheid!
    Zojuist jouw verslag gelezen en foto's bekeken na een heerlijk Frans ontbijtje in Cap d'Agde. Geloof me....wij zijn een stuk luier! Enjoy my dear! Xxx

• 10 September 2017 - 09:31

Bert En Marja:

Wat een leuk begin van jullie reis en wat een mooie foto's wij kijken al uit naar het volgende verslag goede reis en veel plezier maar dat is jullie wel toevertrouwd lfs

• 10 September 2017 - 09:35

Cora:

Wat leuk om dit allemaal weer te lezen. Dit moet je inderdaad een keer gezien hebben. Leuk dat jullie in Caesars Palace zijn geweest en in the Venetian (daar sliepen wij). Geniet maar van deze mooie reis. Heel veel plezier. Xx

• 10 September 2017 - 09:53

Ton En Anne:

Weer een mooie start van een reis. We zijn erg benieuwd naar jullie berichten.

• 10 September 2017 - 10:49

Sjoerd:

Geweldig! Nu weet je wat ik bedoel met Vegas! Inderdaad geen enkel andere plek op de wereld als deze. Nu lekker camperen!!! Heel veel plezier! Xx

• 10 September 2017 - 10:54

Belinda:

Jeetje..... als je alle hotels in Vegas bekijkt heb je volgens mij de hele wereld gezien.....Wat een stad zeg!!!! Nu lekker in de relaxstand van de natuur genieten.... heerlijk, ik wacht op je volgende verhaal!! Dikke kus.....

• 10 September 2017 - 10:57

Ditte Koot-visser:

Weer genoten van je reisverslag.
    Het is voor mij ook weer terug kijken op een reis die wij een par jaar geleden hebben gemaakt.
    Las Vegas is echt een stad voor mensen die van dit spektakel houden.
    Leuk voor een dag of 2 en dan door naar meer bijzondere plaatsen.
    Veel plezier nog en genieten maar.

• 10 September 2017 - 12:01

Corrie:

Goed begin in Crazy Vegas!! Dan is het daarna wel meteen een groot verschil, ook heerlijk natuurlijk. Ik zie een mooie camper op de foto en jullie zullen woorden te kort komen om al het moois te beschrijven (alhoewel jij vast een heel eind komt Jacqueline :-))) ENJOY!!!!!

• 10 September 2017 - 13:35

Cindy En Henk:

Oooooh Disneyland voor volwassenen!!

• 10 September 2017 - 13:37

Cindy En Henk:

Hmmm volgens mij is er een regel weggevallen haha

Heerlijk dat we met jullie mogen meegenieten!
    Geniet samen van alle mooie momenten en belevenissen, x

• 10 September 2017 - 17:59

Nico:

De stemming zit er al gelijk weer in, wij gaan weer lekker met jullie mee op reis. De foto van jullie vluchten via flight radar zijn weer geregeld hoor

• 11 September 2017 - 20:09

Hans En Ine:

Wat een geweldig verslag weer ! Ook wij zitten er weer in, geniet er lekker van doen wij het ook!