Tja, de terugreis is helaas ingezet ... - Reisverslag uit Lima, Peru van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Tja, de terugreis is helaas ingezet ... - Reisverslag uit Lima, Peru van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Tja, de terugreis is helaas ingezet ...

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

09 Juni 2015 | Peru, Lima

We waren gisteravond eigenlijk nog best op een redelijke tijd in het hotel.
We weten nu waar de uitdrukking ‘met een sneltreinvaart’ vandaan komt … want de trein ging echt als een raket! En de wagonnetjes schommelden er lustig op los, haha! Aangekomen in Poroy hebben we een taxi genomen naar het centrale plein van Cusco. En ook de taxichauffeur had de vaart erin, jeetje!! Ze hangen hier werkelijk aan elkaars trekhaak en ze gunnen elkaar geen millimeter de ruimte. Maar het voordeel was, dat wij daar weer profijt van hebben! ;-)
Nadat we op het plein waren afgezet, en dan bedoel ik niet letterlijk, stond ons nog de wandel van zo’n 10 minuten naar het hotel te wachten. Maar we moesten even bijschakelen, we waren even vergeten dat we ons inmiddels weer zo’n anderhalve kilometer hoger in het land bevonden. Dus even een tandje terug tijdens de klim, we waren echt buiten adem, haha!
Bij het hotel aangekomen, brandde het licht al in onze kamer, stonden onze koffers (die in Ollantaytambo op de transferlijst waren gezet) netjes in onze kamer klaar, en lagen de warme kruikjes al heerlijk in ons bedje te gloeien. Daarbij hadden we een prachtig grote kamer met balkon. Niet dat we er veel profijt van hadden, want allemachtig wat was het fris, maar het had wel net dat stukje extra! Niet alleen qua ruimte, maar we hadden ook een bed van minstens 2.20m breed en de volgende ochtend een prachtig uitzicht!

Vanmorgen zijn we bijtijds opgestaan, hebben we ontbeten, de koffers ingepakt, en heerlijk in de zon op het centrale plein naar alle bedrijvigheid gekeken. Je hoeft je echt niet te vervelen, ook omdat je om de paar minuten wordt aangesproken of je iets wilt kopen, ze je schoenen willen poetsen, je gevraagd wordt ergens voor te doneren … Dat is hier wel een nadeel, maar we bedanken gewoon netjes voor alles. Behalve toen Cor zijn schoenen liet poetsen dan. ;-)
De lunch hebben we genuttigd op een balkon op het plein, toen nog zo’n 500 souvenirwinkeltjes afgelopen, en daarna naar het hotel gegaan voor onze bagage en de rit naar het vliegveld.
Ook deze chauffeur had zijn rijbewijs beslist niet bij een pakje boter gekregen! Op de millimeter door smalle straatjes, wederom op de trekhaak van zijn voorganger … maar wel snel bij het vliegveld! We hebben de koffers ingecheckt en daarna buiten op een trapje in de zon gezeten.
De douane ging snel en razend efficiënt, het boarden was zo gepiept, en in mum van tijd zaten we voor een uurtje in de lucht. In Lima aangekomen, moesten we wel even op zoek naar onze chauffeur (onze vlucht was namelijk eerder dan gepland vertrokken, en aangekomen). Meestal staan ze klaar met een naambordje, maar onze chauffeur had waarschijnlijk het actuele luchtschema niet ontvangen, haha! Maar na 10 minuutjes wachten, was ook dit probleem uit de wereld en werden we na de hectiek die ‘spits’ heet (en dat is hier echt een spektakel!) netjes voor de deur van ons hotel afgezet.
Ook hier hebben we een mooie kamer, weer heel anders dan de kamer die we de eerste nacht in dit hotel in Lima hadden.
Het avondeten hebben maar beperkt tot alle zoutjes, Snickers en alle aanverwante smullerijen. Trek stond niet echt op het menu, dus om dan tegen heug en meug te gaan eten, omdat het zo nodig hoort … nee, beter morgen lekker aanvallen op het ontbijt!
Zo heerlijk slapen en morgen eens kijken of we nog iets van Lima kunnen zien. We vliegen namelijk pas rond 20.00 uur naar Nederland, dus dat zou mogelijk moeten zijn.

Voor nu waarschijnlijk de laatste groet uit Lima, wat, de laatste uit Peru!!
Ik verwacht namelijk pas weer in huize Van Idsinga dit verhaal met een laatste bericht af te kunnen sluiten. We komen woensdag in de tweede helft van de middag aan, waar we waarschijnlijk de trein zullen pakken naar Rotterdam Centraal. En waar we ons hopelijk voor de laatste kilometers mogen laten vervoeren door Bob! Dus Bob, alvast heeeeeel erg bedankt en graag tot woensdag!!
Maar eerst morgen nog genieten van een relaxte dag in Lima.
En thuis alle indrukken verwerken ...

Dikke kus!!
xxx

• 09 Juni 2015 - 07:53

Cindy En Henk:

Aaah wat sneu dat het alweer bijna voorbij is. Zoals jullie door de straten vlogen, zo is ook jullie verblijf in Peru voorbij gevlogen. Wat was het prachtig om mee te mogen beleven. Dank jullie wel en nog een goede rustige vlucht terug naar NL. Xxx Cin

• 09 Juni 2015 - 08:48

Monique:

Wat is dat omgevlogen zeg! Ik heb genoten van jullie reisverhalen. Een goede terugreis toegewenst en geniet ook thuis nog lekker na van dit avontuur. Gr. Monique

• 09 Juni 2015 - 10:40

Diet:

Een hele goede reis terug en tot snel xxxx

• 09 Juni 2015 - 11:10

Roelof En Marianne:

Bedankt voor alle reisverslagen en foto's!
    We hebben er van gesmuld.
    Een heel goede thuisreis gewenst.
    Ook weer fijn om je dierbaren om je heen te hebben toch?!
    Liefs van ons!!

• 09 Juni 2015 - 13:29

Esther:

Wat is t snel gegaan en wat n prachtige verhalen!
    Goede reis terug! X

• 09 Juni 2015 - 18:36

Marjolein:

Wat jammer dat het alweer zo snel voorbij is gevlogen... Voor jullie maar ook voor mij ;-) want wat heb ik weer genoten van jullie belevenissen hi hi.... Voor nu een goede reis naar huis en ik wil graag met jullie nagenieten en het fotoboek bewonderen ;-) dikke rob en lein xx