Bumpy ride! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Bumpy ride! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Bumpy ride!

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

16 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Picton

Ohohoh, wat zijn jullie reacties geweldig om te lezen! We worden er zoooooo blij van, dus ga vooral door!

15 januari
Na een uitermate regenachtige en winderige nacht begon de dag zwaar bewolkt en druilerig.
Het deel van de route voor vandaag hadden we gisteren al afgelegd, dus de plannen voor vandaag werden bijgeschaafd.
Nadat ik eindelijk mijn moedertje had gebeld, zijn we Wellington (Welly) ingegaan en hebben daar gewandeld, fabuleus heerlijke koffie geslurpt en het Te Papa Museum bezocht. In ieder geval het deel met de Maori geschiedenis, dat was uitermate interessant, en had ik na mijn 3 eerdere bezoeken nog nooit gezien.
Het waaide toch naar lieve lust, dus wat kun je beter doen dan naar een museum, hihi!
Is uitermate bijzonder dat zo’n museum gratis toegang biedt, één van de grootste nationale musea ter wereld.
Na het museumbezoek was het gelukkig droog en hebben we Wellington deels doorkruist. We houden een stukje over voor de terugreis, want dan komen we graag nogmaals terug in de hoofdstad. De steden vermijden we enigszins, maar Welly heeft echt een zeer bijzondere vibe.
Vandaag zijn we met de ferry naar de het zuidereiland gevaren, dus na het bezoek aan de stad zijn we naar de terminal gereden. Hier bleek al snel dat de ferry door het slechte weer vertraging had opgelopen. Niet volgens schema om 14.45u, maar uiteindelijk 16.15u werd het ruime sop gekozen.
Ik kan het kort samenvatten, het eerste deel was ‘a very bumpy ride’, haha! Golven zo hoog dat de boot regelmatig water maakte … daarentegen klaarde de lucht op.
We hadden de Top10 camping in Picton al gereserveerd, dus bij aankomst was het alleen een kwestie van de camping op rollen. Dit was gezien het tijdstip van aankomst erg fijn.
De weersvooruitzichten zijn morgen goed in Picton, dus kunnen we wellicht daar een wandeling maken. Maar daarover morgen meer.
Nu ik dit schrijf, staat Cor uitjes te bakken voor de hamburgers, dus eerst eten en daarna lekker slapen!
Oh, nog even over het bellen naar mijn moeder … we hadden een Kia Ora telefoonkaart gekocht, voor het bellen in een telefooncel. Herinnert u zich deze nog, nog, nog …
Maar dat lukte niet helemaal, toen met de creditcard geprobeerd … lukte ook niet. Toen maar gewoon met de telefoon … voor maar €9,99 kon ik welgeteld 1,5 minuut bellen, hihi!
Oh 2, na contact met Singapore Airlines blijkt mijn softshell jasje te zijn gestrand in Singapore. Hij wordt naar Amsterdam terug gevlogen waar ik ‘m bij terugkomst kan ophalen op Schiphol, hoe fijn is dat!!

16 januari
Na ontzettend veel nachtelijke wind zijn we vanmorgen bijtijds opgestaan om te Cruisen en te Walken. Ofwel, met een boot afgezet worden op een bepaald punt, wandelen en daarna weer opgehaald worden.
We hebben werkelijk een fantastische dag gehad!!
De meneer van de Top10 had gisteravond voor ons geboekt bij Beachcomber Cruises, deze ochtend 08.30u melden in de haven. Dus we hebben eerst een paar boterhammen gehaald in de supermarkt en zijn toen naar de haven gegaan.
Het was redelijk bewolkt, maar gelukkig droog. Het beloofde trouwens wel een mooie dag te worden.
Bij aanvang kwam ik erachter dat de SD kaart niet in mijn camera zat … jeetje, ik heb er wat mee deze vakantie!
Deze zat nog in mijn laptop … Dus ik heb Cor lief aangekeken en zijn kaart in mijn camera gedaan.
Eerst 1,5 uur met de boot naar Ship Cove, waar ook kapitein Cook aan land is gegaan. Onderweg zijn we nog langs een zalmkwekerij gevaren, waar zeehondjes in de rondte dobberden, zo leuk!
De wandeling was heel goed te doen, de moeilijkheidsgraad zat ‘m eigenlijk in de lengte van de wandeling, hoewel het af en toe ook goed omhoog en omlaag ging. Tijdens de wandeling hebben we veel vogeltjes gezien en zijn we begroet door een Weka. Een loopvogel, ongeveer zo groot als een kip. En de ene uitkijk was nog mooier dan de andere.
Bij Furneaux Lodge, ons eindpunt, konden we heerlijk bijkomen. De voetjes hadden best te voorduren gehad, eigenlijk onze eerst echte lange wandeling van deze vakantie.
We werden 16.15u opgehaald waarna een zeer relaxte terugreis over het water volgde. In de volle zon, hier en daar nog wat post afgeleverd en opgehaald (dit was de postboot) en zijn we getrakteerd op een aantal Hector dolfijnen, de kleinste dolfijnensoort.
Terug in Picton hebben we een boodschapje gedaan voor het avondeten en zijn we langs de haven terug gewandeld. Hier werden we volkomen verrast door een grote stingray, een rog! Dit verwacht je toch niet tussen de zeilboten in de haven!!
Van een dame hoorden we dat zij zich in de zomer in de haven laten zien en er 3 jaar geleden zelfs een orka in de haven was gesignaleerd, zat achter zo’n stingray aan.
Terug bij de camping hebben we nog heerlijk in het zonnetje kunnen zitten, hebben we het zout uit onze haren gewassen, gegeten en ons bedje opgezocht. Het was een prachtige dag om op terug te kijken.
Op naar morgen!

Cheers mates!

• 16 Januari 2019 - 06:17

Diet:

Dat klinkt weer goed en een postboot is weer eens iets anders dan Paulus :-)
    Xxx

• 16 Januari 2019 - 08:04

Hans En Ine:

Top!!

• 16 Januari 2019 - 09:22

Cora:

Ziet er weer fantastisch uit. Geniet ervan.
    xxx

• 16 Januari 2019 - 12:45

Cindy En Henk:

Och ondanks de winderige en turbulente boottrip zien de foto's er prachtig uit.
    En wat is Cor toch lief voor je zeg.... zijn kaartje lenen.... die dacht ook zeker: laten we het maar gezellig houden hiehaaa... Nee grapje... ik zou ook helemaal flippen hoor !!!! het fototoestel moet wel voldoende fotootjes kunnen opslaan. Zonder foto's geen prachtig fotoboek :)
    En zeg nou zelf: wat moet je dan met al je tijd als je geen foto's hoeft uit te zoeken voor het fotoboek.

Het ziet er super uit, enjoy !!!!

ps: Molly groeit als kool, nog een paar weekjes te gaan. Zal je van het weekend nog wel fotootje appen (mocht je die kunnen ontvangen).

• 16 Januari 2019 - 13:32

Pienie:

Wat een heerlijk verslag weer lieverds! En wat super fijn dat t weer nu meezit, maakt alles toch een stuk leuker!! Dikke kus

• 16 Januari 2019 - 16:16

Marjolein:

Ooooo... Die foto van dat kopje koffie!.....mmmmmm! Jaloers ;-)

• 16 Januari 2019 - 16:24

Nico:

Weer mooie plaatjes hoor enne ..... een winderige nacht ..... is na hamburger met gebakken uitjes niet zo erg vreemd

• 16 Januari 2019 - 18:05

Corrie:

Heerlijk dat die blauwe lucht tevoorschijn is gekomen. Dat maakt alles nóg mooier!!