Swim with …? - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Swim with …? - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Swim with …?

Door: Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

17 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

17 januari
Vanmorgen zijn we vanuit Picton vertrokken en hebben we relaxed de 160km naar Kaikoura afgelegd.
In de buurt van Kaikoura waren nog veel wegwerkzaamheden gaande. De verbindingsweg tussen Picton en Kaikoura is namelijk lange tijd afgesloten geweest door de aardbeving en diverse landverschuivingen in 2016.
Onderweg stond er een tentje langs de weg met crayfish (kreeft) … dat moet je toch eens in je leven proberen, haha!
Dus zaten we daar 11.00u samen een halve kreeft te peuzelen met maar liefst houden bestek, haha!
Het milieu en bescherming van de natuur staan hier hoog op de agenda. Ik kan me herinneren dat dit 10-14 jaar geleden niet anders was, toen liepen ze hiermee ook al geweldig voorop.
In Kaikoura hebben we de camper geparkeerd en bij het visitor centre geïnformeerd naar de Seal Swim.
Dit is werkelijk een adembenemende ervaring!! Ik heb deze ervaring al 2x eerder mogen beleven en wilde Cor daar graag deelgenoot van maken. Als iemand namelijk aan mij vraagt wat hij/zij moet zien of doen in Nieuw Zeeland, dan zeg ik resoluut “zwemmen met zeehonden”. Een ervaring om nooit meer te vergeten. En hoe eerder je herinneringen maakt, hoe langer je ze bij je draagt.
Er was helaas geen mogelijkheid vandaag, maar het meisje (“u kunt gewoon Nederlands praten hoor” … ze kwam uit Nederland, haha!) was zo vriendelijk een belletje te plegen naar de organisatie. En jawel, 13.55u konden wij ons melden bij het kantoor van de Seal Swim, joehoe!
Voordat het zover was, hebben we eerst een camping opgezocht. En wat een fantastisch heerlijk plekje hebben we bij het Alpine-Pacific Holiday Park!

Maar terug naar waar we hier voor kwamen, de Seal Swim!
We moesten eerst een aantal formulieren invullen en toen een wetsuit met aanverwante benodigdheden uitzoeken en aantrekken.
Nou, dit was al een dingetje … een wetsuit trek je niet aan als een zwierig rokje, kan ik jullie zeggen.
Toen al lopend in ons charmante gewaad door het dorp naar een busje, en toen zo’n 10 minuten naar de boot.
Al snel kwamen de rotsen in zicht waar de lieflijk gesnuite bontjassen lagen te baden in de zon, echt té schattig!
Hier gingen wij te water en was het wachten tot eentje zicht los kon trekken van de slaap. En jawel, ons geduld werd beloond!!! We hebben van de ene in de andere verbazing rond gedobberd. Het blijft een voorrecht zulke dieren in hun eigen omgeving te mogen zien. Je mag niet te dichtbij komen, ze niet aanraken … je mag ze alleen naar je toe laten komen. Het was werkelijk in één woord magisch!
En als kers op de taart nog een aantal Hector dolfijnen en een zeehond die een inktvis probeerde te verorberen.
Hierna weer terug naar ‘basecamp’, en na het ontdoen van de wetsuit (waarom blijft dit ding toch zo graag aan je plakken …) konden we onder een warme douche.
Met een tas vol nieuwe ervaringen zijn we na het doen van een boodschapje de camping op gerold, waar we heerlijk in het zonnetje hebben gezeten.
Na een broodje van de Subway hebben we de dag nogmaals de revue laten passeren. Nou, als je het dan opnieuw kunt beleven, valt de prijs toch best reuze mee, haha!
Morgen op richting Christchurch.

Tot laterrrr!
P.s. en Nico, ik bedoelde andere nachtelijke wind … haha!
(de wind is gelukkig gaan liggen)

• 17 Januari 2019 - 06:20

Corrir:

Dit was wel heel bijzonder! Ik dacht dat die schatjes ook behoorlijk kunnen bijten! Zijn jullie Marlborough zo maar voorbij gereden zonder zo'n heerlijk wijntje te proeven????? Dat doen wij hier dan maar haha. Grxxtjes!!

• 17 Januari 2019 - 08:14

Hans:

Weer leuk !! Én helemaal niets vergeten of laten liggen !!!
    Geniet verder !!

• 17 Januari 2019 - 08:33

Roelof En Marianne:

Na het lezen van jullie belevenissen, natuurlijk direct kijken naar de foto's!!! Zouden er foto's bijzijn van jullie seal swim??? Helaas niet....zo jammer!
    Fijn dat jullie goed weer hebben, dan geniet je toch dubbel ;-)
    En die rivierkreeft is stuk groter dan hier! De foto ziet er heerlijk uit! Volgens mij een goede keuze!
    xx

• 17 Januari 2019 - 08:46

Marjolein:

Wat gaaf om te lezen en te zien dat jullie je letterlijk en figuurlijk onderdompelen in NZ ;-)

• 17 Januari 2019 - 11:27

Bert En Marja:

Wat een gaaf verhaal weer en een leuke ontmoeting met de zeehonden we zijn benieuwd naar het vervolg van jullie reis en prachtige foto"s

• 17 Januari 2019 - 13:30

Nico:

Cor ging zeker gelijk " i am the walrus " zingen toen hij zich in zijn "seal" outfit had gewurmd,

• 17 Januari 2019 - 20:15

Cindy En Henk:

Wooooow wat ziet dat er gaaf uit zeg!
    Prachtig die filmpjes en foto's.
    Wat zal het volgende zijn.... spannend:)

• 18 Januari 2019 - 04:36

Belinda:

Wat heerlijk om jullie verhaal te lezen!!