Dolfijnen? - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Dolfijnen? - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Dolfijnen?

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

08 December 2019 | Costa Rica, Dominical

Wie kan zich onze reis naar Canada nog herinneren? Daar waar wij, met name ik, zo graag een beer in het wild wilden zien … voor de goede orde, nou niet direct tijdens een wandeling, maar gewoon … op de weg vanuit de camper … of tijdens de 2 berenexcursies die we hebben gedaan … heel veilig dus, haha!
Nou, die beren kwamen niet, tijdens onze gehele reis geen ene beer gezien.
Dat hadden wij dus vandaag met de dolfijnen, geen dolfijn gezien!
Dat neemt niet weg dat wij wel een hele fijne ochtend op het water hebben gehad.
Het weer was niet om over naar huis te schrijven, dreigende luchten, maar het was droog. En op zee wist de stuurman ons toch lange tijd onder een piepklein stukje blauwe lucht te krijgen (je kon er nét een paar babysokjes uit knippen).
De golven waren hoog, dus ergens halverwege snorkelen zat er niet in vandaag. Je kon op een gegeven moment wel bij Whale Island zwemmen, maar daar hebben wij maar vanaf gezien. Niet omdat het water te koud was hoor, want dat varieerde tussen 28-30 graden, haha!
We werden getrakteerd op watermeloen en ananas. En wat betreft die ananas … zo maken ze die niet bij ons in Nederland, tjôh wat overheerlijk!
Toen we weer veilig op het strand waren afgezet, kwam zeer kort daarna het water met bakken naar beneden.
Nu is dat hier ook niet zo’n probleem … dan regent het namelijk warm water. Probleem is dat je door de luchtvochtigheid niet meer droog wordt, dus hebben we maar een pizzeria bezocht. Graag een grote pizza voor 2 personen … nou, dat hebben wij geweten, het had iets weg van het formaat ‘vliegende schotel’. En deze kon zo in de top 5 van de lekkerste pizza ooit!
Tijdens onze lunch wist de hemel nog een aantal tropische sluizen te openen … ik geloof niet dat we het ooit zó hard hebben zien en horen regenen.
Straks een hapje eten en morgen eens kijken wat we dan weer gaan doen. Grote kans dat het een wandeling wordt naar de Nauyaca waterval.

En van harte gefeliciteerd Jolanda en Bert!! x

• 08 December 2019 - 00:52

Hans En Ine:

Hallo mensen, volgens ons gaat het best goed met jullie! Zo te lezen zou het wel fijner zijn wanneer het minder zou regenen, toch? Jammer van de dolfijnen, had leuk geweest! Toch best mooie foto’s gemaakt, op naar morgen!!

• 08 December 2019 - 10:59

Corrie:

Het is in elk geval heel duidelijk waarom het zo mooi groen in in Costa Rica! Hopelijk komt de zon ook weer een kijkje nemen. Veel plezier aan de kust!

• 08 December 2019 - 19:54

Yo :

Zo.. lieve beide... eens even met terug werkende kracht alle prachtige verhalen gelezen.
    Wat een hoop, om nooit meer te vergeten, ervaringen!! Geweldig! Nog lang niet thuis. Op volle toeren nog even van blijven genieten maar dat komt wel goed.... Ik weet wel wat er nu weer op mijn bucketlist staat. hihi. Liefs

• 09 December 2019 - 08:39

Monique:

Wat leuk dat jullie in Villas Rio Mar in Domincal hebben doorgebracht. Wij zaten daar afgelopen zomer ook. Het is daar super mooi!!! Jammer dat jullie geen dolfijnen (of walvissen) hebben kunnen spotten, maar gelukkig is de boottrip op zich zelf al een hele mooie ervaring zo ruig door de golven. Veel plezier op jullie volgende stop in Corcovado.