Steeds dichter bij Machu Picchu - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Steeds dichter bij Machu Picchu - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Steeds dichter bij Machu Picchu

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

05 Juni 2015 | Peru, Ollantaytambo

Jullie hadden nog wat tegoed, ik lig twee dagen achter!! Maar dat had zeker z’n redenen.

3 juni
Vandaag gingen we weer verder, en wel met een privébusje van Cusco naar Ollantaytambo.
De koffers werden door twee heren van het hotel op hun schouders de straat uit gedragen, en er zat wat gewicht in die koffers hoor, haha!!!
We hadden voor deze dag een privéchauffeur tot onze beschikking, maar het was geen gids. Eigenlijk een bus met bushaltes, en die haltes mochten we zelf bepalen. Vooraf hadden we drie locaties bedacht; de Incaterrassen bij Pisac, de terrasvormige kuil bij Moray en de zoutmijnen genaamd Salineras.
Alleen was ik vandaag nogal kwakkel, dus het was een aardige uitdaging. We hadden uiteraard ook een halte over kunnen slaan, maar per halte bepaalde ik maar of het ging of niet. Eén keer raden … juist, we zijn gewoon bij alle haltes uitgestapt, haha! Gedurende de rit heb ik wel wat tijd aan de binnenkant van mijn ogen bekeken, en bij aankomst in ons hotel was ik op, maar ik ben wel blij dat we alle stops hebben volbracht. Waarschijnlijk heb ik gisteravond iets gegeten, wat verkeerd is gevallen. Na tegen heug en meug een groentesoepje te hebben gegeten, duik ik nu maar gelijk mijn bedje in. Dus even geen verhaal op de site … sowieso hebben we geen Wi-Fi op de kamer, alleen in het hoofdgebouw. Morgen dan maar proberen. Ik hoop dat ik dan in ieder geval weer wat ben opgeknapt.

4 juni 2015
De dag begon goed, de soep en het slaapje hadden hun werk gedaan, ik voelde me een stuk beter!
Dus vol goede moed aan het ontbijt, ook dat smaakte gelukkig weer. Want zonder brandstof rijdt ook dit locomotiefje geen berg op. En dat was vandaag toch wel enigszins de bedoeling.
Wat een geweldig leuk dorpje is dit trouwens!! Delen zijn niets veranderd sinds de Incatijd. Niet dat we dat kunnen controleren, maar zo voelt het wel aan, en zo ziet het er ook uit.
Na een deel van het dorp (met de lange Incamuren) te hebben doorkruist, hebben we het pad omhoog genomen naar Pinkuylluna, het oudste fort in de omgeving. Vanaf hier hadden we prachtig uitzicht op de overkant van het dorp, de Incaplaats met terrassen van Ollantaytambo. Wat een klim zeg! En ik merkte dat mijn benen de brandstof van vanmorgen nog niet helemaal hadden geabsorbeerd, dus nog even rustig aan.
Hierna hebben we de afdeling rustig ingezet en hebben we op het centrale plein een kopje koffie en coca-thee (jaja, Frank!) gedronken. Even heerlijk in het zonnetje gezeten en opgeladen voor de klim aan de andere kant van het dorp, de terrassen. Hier hadden we trouwens mooi zicht op de kant die we vóór onze break hadden beklommen.
Ohoh, wat was ook dit weer prachtig mooi! We hebben geklommen, geklauterd, gewandeld, van het uitzicht genoten, en niet te vergeten van elkaar, van het zonnetje, van de rust, en … eigenlijk van alles. Het is zo heerlijk om zo’n omgeving letterlijk ‘in te laten zinken’.
Na deze enerverende ervaring hebben we heerlijk geluncht met uitzicht op de terrassen. En zo zagen we ook dat de trappen aldaar helemaal zwart werden van de mensen. De bussen reden werkelijk af en aan. Wat hebben we mazzel gehad zeg, want toen wij er liepen, zijn we echt niet overlopen door de menigte.
Morgen gaan we weer verder, met maar 5 kilo bagage … dat wordt een uitdaging, haha! Met de trein op weg naar waar het allemaal mee begon, het zien van Machu Picchu. We zijn heel benieuwd hoe we dat gaan ervaren, want mooier dan dit kan het bijna niet worden.
Bijna iedereen weet dat ik mijn hart in Nieuw-Zeeland heb liggen, maar ik krijg zo’n vermoeden dat Nieuw-Zeeland de eerste plaats moet gaan delen met Peru … en dan hebben we het hoogtepunt van onze reis nog niet eens bereikt … Machu Picchu dus!

Ik hoop dat we dit bericht kunnen plaatsen, want het internet is hier niet bijster snel. Kan zijn dat jullie weer op de foto’s moeten wachten, maar dan is er in ieder geval nog iets om naar uit te kijken. ;-)

Wij vinden het in ieder geval ontzettend leuk om jullie reacties hier te lezen!

Hopelijk tot snel!
xxx

P.s.: en inderdaad, het foto's plaatsen lukt helaas niet ... :-(

  • 05 Juni 2015 - 17:21

    Ria:

    Lieve Cor en Jaqueline,

    Wat heerlijk om iedere keer weer mee te genieten van jullie geweldige reis.
    Ik kijk nu al uit de verhalen over de Machu Picchu.

    Liefs, Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Ollantaytambo

Costa Rica

Struinen door Intratuinen!

Recente Reisverslagen:

14 December 2019

Thuis!

14 December 2019

31 uur jarig!

13 December 2019

Van Corcovado naar San Gerardo de Dota

12 December 2019

Niets droogt!

11 December 2019

Corcovado NP
Jacqueline

Actief sinds 01 Mei 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 19026

Voorgaande reizen:

02 Januari 2020 - 13 Januari 2020

Costa Rica

Landen bezocht: