Happy Friday! - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Happy Friday! - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Happy Friday!

Door: Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Bij het vorige bericht heb ik nog 2 filmpjes geplaatst van het zwemmen met de zeehonden.
Maar om niemand tekort te doen, hierbij nogmaals. ;)

Corrie, de zeehonden zijn inderdaad op z’n zachtst gezegd niet zo aardig, omdat ze 90% van hun wendbaarheid verliezen op land. Maar in het water niet, omdat ze dan veel minder kwetsbaar zijn. Tel daar hun nieuwsgierigheid bij op en je kunt het water prima met ze delen. Uiteraard onder strikte voorwaarden, want je bent wel in hun natuurlijke omgeving.

Vanmorgen was het bewolkt in Kaikoura, maar gelukkig wel droog.
Eerst het water maar eens bijgevuld en de vuilwatertank en toilet geleegd.
Toen op weg naar Christchurch. Niet om daar te stoppen, maar linksaf te slaan naar Banks Peninsula.
Onderweg zijn onze ogen weer getrakteerd op prachtige vergezichten, en hebben we met onze voetjes in de zee gestaan in Waikuku.
Aan het eind van de peninsula kwam over de heuvel toch een magnifiek uitzicht tevoorschijn! Volgens Cor één van de mooiste uitzichten ooit! En we hebben de afgelopen jaren best wel het een en ander gezien.
Het plekje waar we nu staan, de Top10 in Akaroa, is onbeschrijflijk mooi! We hebben zicht op het bijzonder gekleurde water, zitten heerlijk in het zonnetje en alles wat we horen zijn vogeltjes.
Vanavond stond er shoarma op het menu, alleen dan de alternatieve variant. Exact als thuis is toch best lastig.
Maar eigenlijk niet minder lekker, is gebleken, haha!
We hebben nog wat met de bijzonder aardige buren gekletst, ons hutje knus gemaakt en ons bedje gespreid. Wat een rijkdom!
Trouwens ontzettend veel Kiwi’s -zoals de mensen van hier zichzelf noemen- hebben een link met Nederland. Of ze hebben voorouders uit Nederland, of ze zijn in Amsterdam of Volendam geweest … echt opmerkelijk. Hoewel, veel Nederlanders zijn in de 20e eeuw naar Nieuw Zeeland geëmigreerd.

Oh, bij het inchecken zagen we nóg een Tulip camper! Zij hadden HAU644 en wij hebben HAU645. Best bijzonder hoor als je iemand van de ‘familie’ tegenkomt, ze zijn zeldzaam, hihi!
Morgenochtend gaan we even door Akaroa struinen en daarna op weg naar Timaru.
Voor nu wensen wij jullie een fijne dag vanuit een overweldigend land.

Liefs,
Cor en Jacq.

• 18 Januari 2019 - 06:44

Nico:

Handige dingen , die crockies !

• 18 Januari 2019 - 07:58

Jack Schopman:

Hi Jacqueline en Cor,

Wat schrijf je toch leuk en meeslepend over het land van jullie dromen Jacqueline! We zouden er zo weer naar toe willen.

Geweldig om op jullie manier in contact te komen met de zeehonden. Je schreef dat ze aan land toch niet zo aardig zijn als in hun natuurlijke omgeving waar deze zeeroofdieren zich met een snelheid van ca. 36 km per uur kunnen voortbewegen. Aan land is dat maar 2 km per uur Daar wordt je misschien als zeehond een beetje chagrijnig van

• 18 Januari 2019 - 16:12

Ferry:

Fantastisch filmpje met de zeehonden

• 19 Januari 2019 - 15:38

Marianne:

Jaaaaaa toch nog de gewenste filmpjes! Thank jou nu deze!! Xx

• 19 Januari 2019 - 15:36

Marianne:

Fijn he die autocorrectie...oeps!
    Nogmaals: Thank you my dear! Xx