It’s raining men! - Reisverslag uit Fairlie, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu It’s raining men! - Reisverslag uit Fairlie, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

It’s raining men!

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

19 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Fairlie

Die titel ... dat zouden veel dames wel willen hè … haha!

Het plaatsen van de foto’s is gisteren helaas niet gelukt. Het blijft toch iedere vakantie weer een ‘dingetje’.
Op de ene camping kun je gebruik maken van internet zoveel je wilt, bij de ander krijg je een x-aantal MB’s te besteden en bij weer een ander betaal je voor de hoeveelheid die je wenst.
Niets zo veranderlijk als een vrouw (en niet te vergeten het weer), maar met het gebruik van internet kunnen ze er hier ook wat van, haha!
De foto’s zijn inmiddels toegevoegd aan dit bericht.

Inderdaad Corrie, we hebben Marlborough als een streep doorkruist.
Maar wellicht past het terug in ons programma. Gelukkig zijn er onderweg vele soorten wijntjes te koop.
Trouwens hier vele malen duurder dan in Nederland …
Jack, het weer blijft zoals een doorgaans Nederlandse zomer. En dan tel ik die van 2018 niet mee, want die viel niet echt in deze categorie.
De temperatuur hier is goed en regelmatig zon met veel -heel veel- wolken. Maar met de regen hebben we ook al nader kennis mogen maken. De voorspellingen kunnen alle kanten uit, we gaan het zien.
Maar er zit best een waarneembaar verschil tussen het fotograferen van een hele grote vis met een blauwe achtergrond of een grauwe. Helaas hebben we het weer nog steeds niet in de hand en blijft het een kwestie van geluk.
Hoewel het in veel gevallen ook waanzinnig mooi is als de zon en de mist een dansje doen.

Maar eerst nog even naar deze ochtend.
Na een rustige nacht begon de dag strak blauw. In de verte lag een cruiseschip voor anker, waarvan vakantiegangers met kleine bootjes heen en weer werden gevaren. Is toch net anders dan een cruiseschip dat aanmeert aan de wal. Dan krijg je spontaan zo’n ‘invasion of the body snatchers’, haha!
Het dorpje Akaroa lag er dus nog redelijk vredig bij toen wij arriveerden. Echt een schattig dorpje met Franse invloeden.
In 1840 gesticht door een kleine groep Franse kolonisten, wat o.a. is af te lezen aan straatnamen als Rue Jolie, Rue Pompallier, Rue Lavaud en Rue Croix.
Hierna hebben we de peninsula weer verlaten en zijn we zuidwaarts afgezakt.
Onderweg in Rakaia hebben we voor een redelijke prijs diesel getankt en een foto gemaakt van een grote vis van glasvezel. Tja, je noemt jezelf niet voor niets de ‘zalmhoofdstad van Nieuw Zeeland’.
Na een stop in Geraldine staan we inmiddels op een camping in Fairlie (Fairlie Holiday Park).
Na enige discussie over welke plek op de camping de zon het meest zou aanraken, werd het uiteindelijk plaatsje 21.
Maar voor we goed en wel stonden, begon het te spetteren, whaha!
Het is best benauwd, dus onze tent staat lekker open. We hebben een waanzinnig fijne achterklep, wat als vanzelf een fijn afdakje creëert.
We hebben eerst maar eens een was in de wasmachine gestopt, waarna de droger het stokje overnam.
Maar zoals velen weten, mag niet álles in de droger. Ondanks het meeste droog is, ruikt het in ons campertje dus heerlijk naar Robijn Was & Fijn, haha! Geen Soupline Cindy, Merel en Belinda!! ;)
Oh, had ik al verteld dat we bijna iedere dag een verrassingsenvelop mogen openen? We hebben van de kinderen en kleinkinderen 20 enveloppen meegekregen, met de datum waarop we ze mogen openen. Deze camper blijkt ervoor gemaakt, want met een meegenomen rolletje plakband maken we er een liefdevolle fotogalerij van (zie foto).
Het ontroert ons telkens weer, zo reizen ze heerlijk dichtbij mee!

Als het over Nieuw Zeeland gaat, wordt vaak gesproken over de ontelbare hoeveelheid schapen (over de exacte aantallen zijn de meningen enigszins verdeeld) die hier hun buitenverblijf hebben.
Maar met het tellen van koeien zijn wij inmiddels ook drastisch vastgelopen, haha!
Tot nu toe hebben we meer koeien dan schapen gezien. Maar die ommezwaai kan nog komen.

Het wordt volgens de verwachting straks droog, dus we hopen op een stille nachtrust en een droog ochtendgloren.
Wij mensen verleggen grenzen namelijk nogal snel … van de hoop op zon naar “als het maar droog is”, haha!

No worries and bye for now!
xxx
p.s. zouden ze me missen op het werk? ;)

• 19 Januari 2019 - 03:49

Pienie:

Goedemorgen lieve schatten, voor jullie goedenavond!! Heerlijk verslag weer!! Hopelijk hebben jullie een rustige en droge nacht en morgen weer een feest dag!! Wij maken ons gereed met de kids naar de voetbal te gaan..

• 19 Januari 2019 - 08:16

Cindy Van Der Wilk:

Hallootjes,

Eventjes een berichtje uit Naaldwijk. Jullie maken al lekker kilometers met jullie camper en zien weer een heleboel mooie dingen. Klinkt allemaal erg goed! En ook de foto's zijn weer geweldig. Lekker afwisselend ook. Goed dat jullie het weer zo naar jullie zin hebben. Wat een leuk idee van de envelopjes met de fotootjes! Wij vieren hier gewoon maar weer weekend as usual, ook heerlijk hoor! Voor het vervolg: heel veel plezier en veilige kilometers weer! Groetjes

• 19 Januari 2019 - 09:09

Corrie:

Wat een leuk idee om die enveloppen mee te geven! Dubbel genieten

• 19 Januari 2019 - 13:51

Cindy En Henk:

Hey roadtrippers .... wat een afwisselende trip tot nu toe en dan met name het weer. Zo zie ik jullie heerlijk in een korte broek met slippertjes en dan plenst het er uit. En wat doet er nou meer aan thuis denken als een tentje wat naar Robijn ruikt, heerlijk !!!!

Wat een superleuk idee die enveloppies zeg, heerlijk om elke dag weer verrast te worden wat er in zit.

Hier ook superleuk nieuws: we hebben 1e keuze gekregen bij de pups joehoeeee..... volgende week gaan we definitief kiezen en het lijkt erop dat het toch het kleintje gaat worden. Henk had z'n hart hier al aan verloren, maar ik zag het de afgelopen 2 weken niet zo zitten. Veeeeeels te rustig beestje.
    Maar vandaag: het kleintje wat zich ineens in 1 weekje tijd ontwikkeld tot een beweeglijke aandoenlijk lief kwispelend beessie MET twee witte plukjes haar. Het is gewoon een labradalma hahahahahaha
    Twee rassen voor de prijs van 1 joh !

Blijven genieten en wij blijven jullie met veel plezier volgen, dikke kus vanuit Limburg

• 21 Januari 2019 - 04:09

Belinda:

Nou, ik hoop dat de komdende dagen t zonnetje gaat schijnen hoor!!!!! En ps..... mijn soupline is op!!!!! Heb Rob al lief aangekeken, en gevraagd zullen we lekker even een stukje gaan rijden, net de grens over????

• 21 Januari 2019 - 08:46

Lemkes Meisjes:

Als we je missen Jacq, kom je dan terug :):)