CO2-neutraal - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu CO2-neutraal - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

CO2-neutraal

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

29 November 2019 | Nederland, Schiphol

Wij als ‘world-dwellers’ vallen vast en zeker niet in deze categorie … dus hoe gaan wij dit compenseren?
Bij deze is de inschrijving voor het meest originele idee geopend! ;)

Leuk dat jullie weer mee willen reizen, en ook leuk te zien dat enkele van jullie de app Polarsteps hebben geïnstalleerd!
Maar bovenal maak ik weer een mooi verslag voor onszelf. Want ondanks wij ons dit keer niet zo snel verplaatsen, zullen de indrukken zich vast weer razendsnel opstapelen. Dat vraagt om ‘ontschrijven’… dit is vast geen bestaand werkwoord, maar voelt wel zo als ik aan het einde van elke dag mijn indrukken opschrijf en zo ruimte maak voor nieuwe.
Anders wordt het toch écht teveel in mijn op leeftijd rakende koppetje, hihi!
Dit keer hoop ik de ‘kip’ en de ‘kop’ bij elkaar te houden en iets relaxter op reis te gaan, maar bovenal de fotocamera niet te vergeten!! Dat blijkt toch wel een memorabel gevalletje geworden, tijdens de start van onze reis begin dit jaar naar Nieuw-Zeeland. Alweer meer dan 10 maanden geleden dat ik mijn laatste reisverslag op deze site postte.
Het blijft cliché … jongens, jongens, waar blijft de tijd! Het fotoboek is nog niet eens af!
Volgens mij moet ik eerder met pensioen om de achterstand aan fotoboeken in te halen, haha!

30 Uur voorafgaand aan onze vlucht inchecken, kaartjes kopen voor de trein naar Schiphol, Nico lief aankijken of hij ons op het station Rotterdam-Alexander af wil zetten, reissite voorbereiden … ja, dat zijn van die dingen die ik graag doe. Een goed begin is in de meeste gevallen nog steeds het halve werk.
So, here we go!

29 november
Vroeg uit de veren vandaag, vamos!
De laatste rituelen, deur op slot, op naar het station (met dank aan Nico!).
Tien minuutjes treinen, treinen, treinen (niet te verwarren met wijnen, wijnen, wijnen …) van Alexander naar Centraal in de spits met 2 koffers, een rugzak en tas… nou, da’s een dingetje, maar viel in de categorie 'easy'.
Hier op zoek naar spoor 11 vanwaar we met de Thalys na -jawel- exact 19 minuten Schiphol bereikten. Blijkt tóch dat geluk niet een station is waar je aankomt, maar een manier van reizen is. ;)
We zijn inmiddels redelijk doorgewinterde reizigers, dus het afgeven van de koffers en langs de douane sneed als een warm mes door de boter...zou je zeggen, maar het was kneiter druk!
Gelukkig waren we niet 3 uur vooraf aanwezig op Schiphol, maar 4 uur!!! Kleine misrekening van mijn kant, en niet eens bewust, haha!
Trouwe medereizigers weten inmiddels waar het dan tijd voor is … dat kan er maar één zijn, Starbucks! Voor ons zal Starbucks altijd voor een geluksmomentje zorgen, haha!
We gaan met één zit van bijna 12 uur 7 uur terug in de tijd! De meeste mensen gruwelen hiervan, maar ons kun je bijna niet blijer maken, heeeeerlijk! We zijn al weken benieuwd uit welke films we kunnen kiezen en wat er voor lekkers er op het menu staat, haha!
Joehoeee, let’s start the party!
Maar voor nu nemen wij even afscheid en melden wij ons weer zodra we een Wi-Fi zone hebben bereikt.

Kus, Cor en Jacq.
P.s. camera: ✅

• 02 December 2019 - 15:20

Bob:

Hopelijk hebben jullie verder geen last meer van de spinnen en lekker genieten daar! X
    Treesforall.nl / teamtrees.org :)