Luiaard! - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Luiaard! - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Luiaard!

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

05 December 2019 | Costa Rica, Quepos

Van harte gefeliciteerd mijn lieve Cor, vandaag echt jarig!
En ook Lida van harte gefeliciteerd, want deze 2 gaan op deze datum hand in hand, hihi!
Na een fantastische slaap was het fijn ontwaken. Ik kon hier zelfs in het donker op mijn blote voetjes naar de badkamer, zónder Cor met zaklamp, haha!
En daarna was het natuurlijk zingen geblazen op deze feestdag. Alle felicitatiekaartjes van de (klein)kinderen erbij en het feest was compleet. Alweer de zoveelste exotische bestemming waar Cor zijn verjaardag viert.
Zo lag hij bijvoorbeeld 3 jaar geleden in de Pacific bij Sámara, ook Costa Rica.

Maar wat een uitzicht op de binnentuin, een waar genoegen maakte zich van ons meester!
Het is echt een zeer uitzonderlijk hotel. Alles wat hier hangt of in Gaudí stijl is betegeld, wordt door een plaatselijke kunstenaar gemaakt. Je kijkt werkelijk je ogen uit!
Eerst maar eens ontbijten, dit keer van de kaart en geen buffet. Een stevige omelet, fruit, bananenbrood en heerlijke koffie. Ik kan niet zeggen dat de koffie hier in Costa Rica net zo lekker is als in Nieuw-Zeeland, maar soms komt het in de buurt van een ‘Dick-momentje’, haha! (uitleg te vinden in één van mijn N-Z berichten)
Naast de goede kwaliteit van koffie moet ik trouwens ook zeggen dat iedereen hier waanzinnig aardig is, absoluut vermeldingswaardig! Hoewel op sommige locaties het vertrouwen niet verder gaat tot zover we ze kunnen zien, haha!
Na het ontbijt zijn we op de bus gestapt naar het nationale park Manuel Antonio, voor wel € 1,08 … met z’n tweeën … en dat was echt geen één halte verder! Dit hadden wij niet aan kunnen lopen.
Manuel Antonio is één van de meest bezochte nationale parken van Costa Rica, maar wij vonden het opmerkelijk rustig. En dat terwijl het schitterend weer was, dus ook zeker de moeite waard om de mooie stranden in het park te bezoeken.
Onze zwemuitrusting was mee, dus hebben we op zo’n beetje ¾ van de wandeling heerlijk in de zee gelegen. Jawel, ook ik!
Het was snoeiwarm vandaag, dus dan denk je af te kunnen koelen … maar het water had de temperatuur van lauwe thee! Of zoals wij het beiden noemden, het water was ‘pis-lauw’, haha!
Maar ondanks dat was het werkelijk waar een weelde.
En dan alle gespotte dieren op een rij: modderkrabben met knalrode laarsjes, pelikanen, uuhhh leguaan?, wasberen, Agouti’s (maar geen duidelijke foto van), ontelbare hoeveelheden kapucijneraapjes, en als klap op de vuurpijl luiaards. Iets wat al ontzettend lang op mijn verlanglijstje stond … en ik was niet eens degene die jarig was vandaag!
Het was een volwassen paar met een jong, en dat ik zelfs daar een foto van heb kunnen maken, vind ik zó ontzettend bijzonder. We konden dus tevree huiswaarts met de bus, en gelijk door naar het zwembad. Een ware oase met de meest prachtige planten eromheen.
Ik associeer Costa Rica steeds met de Intratuin … maar ik kan me niet herinneren dat de Intratuin een zwembad heeft, haha!
Als jarige Job mocht Cor uiteraard kiezen wat hij wilde eten, het werd de pizzeria.
Gelukkig waren we in goed gezelschap van elkaar, want van andere gasten moest het restaurant het niet hebben … verder helemaal niemand ten tijde dat wij er waren.
We hebben het toetje maar overgeslagen … dus de kaarsjes in de vorm van 67 zullen we maar voor een ander moment bewaren, haha!
Wij zijn benieuwd naar wat de dag ons morgen weer brengt, jullie ook?

P.s. ontzettend veel dank voor alle leuke en lieve felicitatieberichtjes aan het adres van Cor, hij was op en top jarig!

  • 06 December 2019 - 07:43

    Cindy En Henk:

    Ooooh hieper de pieppppp alsnog van harte Cor en een dikke verjaardagskus voor jou. Tsja ik weet natuurlijk wel wanneer hij jarig is, maar wanneer dat is waar jullie je nu begeven is gokken

  • 06 December 2019 - 07:45

    Cindy En Henk:

    En jaaaa ik mis de helft v mijn bericht grmbl

    Wat een paradijsje en wat een feest dat je nu alleen naar de wc kan

  • 06 December 2019 - 07:46

    Cindy En Henk:

    3x is scheepsrecht?????

    Schattige beessies maar ook lelijkerds brrr geniet er van lieverds

  • 06 December 2019 - 08:26

    Monique:

    Elke ochtend als wij hier ontwaken is er weer een leuk bericht van jullie binnen. Het hoort inmiddels bij mijn ochtendritueel :-) Ik kijk steeds weer uit naar jullie belevenissen. Cor, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Costa Rica is een mooie plek om je verjaardag te mogen vieren. Blijf genieten, dan geniet ik mee!

  • 06 December 2019 - 09:15

    Corrie:

    Wat een prachtige beestenboel daar!!! Het strand ziet er ook heerlijk uit, vooral als ik hier naar buiten kijk.....

  • 06 December 2019 - 10:31

    UwneefjePino,:

    Goedemorgen,
    Babyluiaard, jaaa... gaaf!!!!! ... dáár hoef je óók niet meer zo snel voor te zijn.
    Wij, mannen op leeftijd, kunnen dat nog makkelijk.
    Ook van mij uiteraard nog van harte gefeliciteerd.
    Uw neefje Pino

  • 07 December 2019 - 18:53

    Nico:

    Weer een hele leuke rapportage, en wat een arremoe weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Quepos

Costa Rica

Struinen door Intratuinen!

Recente Reisverslagen:

14 December 2019

Thuis!

14 December 2019

31 uur jarig!

13 December 2019

Van Corcovado naar San Gerardo de Dota

12 December 2019

Niets droogt!

11 December 2019

Corcovado NP
Jacqueline

Actief sinds 01 Mei 2015
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 18997

Voorgaande reizen:

02 Januari 2020 - 13 Januari 2020

Costa Rica

Landen bezocht: