Plaza Yara - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Plaza Yara - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Plaza Yara

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

05 December 2019 | Costa Rica, Quepos

Vandaag stond een lange rit op het programma, van Boca Tapada naar Manuel Antonio.
Maar niet voordat ik eerst contact had met Riksja Travel over onze accommodatie in Corcovado, dat is er namelijk ook eentje midden in de jungle. Weliswaar niet op grote hoogte, maar toch met gaas en krioelend spul.
Enigszins gerustgesteld hebben we het zo gelaten en gaan we de uitdaging volgende week aan.
Pas als je bereid bent het moeilijke te doen, wordt het gemakkelijk, haha!
Na het ontbijt voor de laatste keer de trap op naar onze Tamarindo hut, hebben we de rest van onze spullen ingepakt, een laatste kopje koffie op ons balkon gedronken en toen uitgecheckt.
Onze koffers werden opgehaald en naar de boot gebracht, zware arbeid kunnen we wel zeggen.
Ik heb vandaag achter het stuur plaatsgenomen, ik wilde die hobbel de bobbel weg (eerder 30 dan 20 km. lang) natuurlijk wel rijden met onze 4x4. Gaaf hoor, “free massage”, zoals ze het hier noemen.
Uiteraard ook nog even van dichtbij een foto gemaakt van de ananasplantages.
We hebben daarna een mooie rit door de bergen gemaakt, helaas regelmatig in de mist, waardoor mooie uitzichten schaars waren. De rit viel qua duur tegen … het werd al donker, en dan is het niet fijn om te rijden in Costa Rica. Het zijn sowieso, of het nou licht of donker is, wegpiraten! Kan bijna niet anders dan dat zij hun rijbewijs bij een pakkie boter krijgen.
Eindelijk (in het donker) bij het hotel aangekomen, kon de sleutel uit het slot. De receptie bleek een ware galerie te zijn, met allemaal prachtige schilderwerken, geweldig! En puppy Yara hing gelijk in onze schoenveters, haha!
We werden zeer vriendelijk met de lekkerste brownies ooit onthaald, kregen een rondleiding en uiteindelijk de sleutel van een mega luxe suite met zicht op een binnentuin! Dit was een paradijs van een heel ander kaliber, gompie!
We zijn benieuwd hoe dit er in de ochtend uitziet!
We hebben de koffers helemaal uitgepakt, want de komende 3 nachten mogen wij ons hier helemaal in onderdompelen.
Een groter contrast met ons vorige verblijf is er bijna niet.
We hebben op loopafstand gegeten bij El Arado, wat was dat heerlijk zeg!
Toen lekker naar ons hotel gewandeld, tanden gepoetst, airco aangezet en heerlijk in slaap gevallen.

Het is trouwens weer zo superleuk om jullie berichtjes te lezen, op zowel Waarbenjij.nu als Polarsteps!!
Ga zo door hoor!

Hier maken wij ons inmiddels op voor de verjaardag van mijn allerliefste Cor!
Hij haalt dit jaar zijn pensioengerechtigde leeftijd, oehhhh … maar je zou het absoluut niet zeggen, zelfs ik niet!
Tot morgen, met kus!

Cor en Jacq.

• 05 December 2019 - 06:13

Frank:

Gefeliciteerd Cor!

• 05 December 2019 - 08:52

Hans En Ine:

Goedenmorgen ( bij ons) Cor en Jaqueline, wat een prachtig land zeg, de vorige keer waren wij al verbaasd! hoe mooi en toch weer nieuwe impressies ! En wat een sublieme fotograve ben je Jaq, echt zo scherp en helder al die plaatjes! Gefeliciteerd , hadden we al gedaan maar toch de felicitatie met jouw Cor! Op naar het volgende verslag!

• 05 December 2019 - 09:05

Ton:

gefeliciteerd Cor.

• 05 December 2019 - 09:10

Esther Salome:

Gefeliciteerd!!
    Wat een prachtig land zeg! Mooie foto's en verhalen! Veel plezier in Plaza Yara, alleen doet Yara mij denken aan onze harige viervoetige dochter hihi!
    Geniet ervan, dikke kus Esther

• 05 December 2019 - 15:16

BELINDA JANSSEN:

Ohhh wat een prachtig land!!! En die spinnen