Sinterklaas … wie? - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Sinterklaas … wie? - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Sinterklaas … wie?

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

06 December 2019 | Costa Rica, Quepos

5 december
Vanmorgen beloofde weer een mooie dag te worden, hup uit de veren, ontbijten en weg!
We zijn vandaag op aanraden naar een klein strandje geweest, Playa Biesanz.
Auto geparkeerd langs de weg en via een geweldig leuk junglepad naar het strand gelopen.
Je hebt hier op veel plekken ‘watchyman’ staan. Zij willen wel voor $ 2,00 op je auto passen … Wij als Nederlanders zijn thuis mega goed, en soms dubbel, verzekerd. Dus wij als Nederlanders neigen ernaar in te gaan op deze techniek. Want hoe fijn is het als er voor $ 2,00 niets met je auto gebeurt! Maar neeeeee, wij zetten gewoon het handschoenenkastje open, klappen de hoedenplank weg en laten gewoon niets achter in de auto. Zo is die $ 2,00 dan weer gauw verdiend, en zo zijn Nederlander dan ook weer, haha!
Dat konden we dan mooi bijleggen bij de huur van 2 ligbedjes en een parasol. Die laatste was echt geen overbodige luxe, want man wat was de zon intens! Zelfs Cor zocht na een kwartier het solletje op, nou dat wil heel wat zeggen.
Ik waagde me er niet eens aan! Heerlijk tijdschriften gelezen, beetje over het water getuurd, in het water gelegen, snorkel opgezet … maar je zag werkelijk niets. Mogelijk door de verandering van het tij, het water nam namelijk tijdelijk de benen.
Toen de turbulentie van het zand was uitgewerkt, werd het zicht beter, maar wij hebben op een paar piepvisjes verder niets gespot.
Na deze zonnige start hebben we in ons hotel gedoucht en zijn we naar Quepos gereden om op de eerste etage van een restaurant zonder ramen heerlijk te lunchen. Precies op het moment dat het water bij tijd en wijle vanuit de lucht naar beneden pletterde. Maar hé, we hadden een dak boven ons hoofd, het gezelschap was goed en het was een graad of 30, so no worries!
Toen terug naar ons hotel, waar we weer eens iets hebben aangeschaft om te laten verschepen … het begint een gewoonte te worden … Eerst vanuit Canada, toen vanuit Las Vegas … en nu gaat er iets vanuit Costa Rica naar Nederland. Tipje van de sluier: we hebben het de naam ‘Elton Frog’ gegeven, whaha! Wat het is, zal ik volgende week in mijn laatste bericht onthullen. Zo ook de winnaar met het meest originele idee hoe wij als tegenhanger van onze reislust CO2 gaan compenseren. De inschrijving is nog geopend.
Vanavond hebben we heerlijk gegeten in het restaurant van eergisteren, dit keer met valse live muziek. Maar oh oh wat was het een feest, geweldig!
Nog één nacht hier en dan door naar Dominical, waar we weer nieuwe avonturen tegemoet gaan.
We nemen hier afscheid van wederom een prachtig verblijf.

• 06 December 2019 - 18:11

Cindy En Henk:

Hoe jullie de co2 gaan verminderen?
    Heel eenvoudig, Cor hoeft dadelijk helemaal niet meer te werken dus kan al lopend vroegtijdig op pad met jullie koffers, slippertjes, pantoffels richting bestemming.
    Jij vliegt na dat is dan al een reducering van 50%

• 06 December 2019 - 18:13

Cindy En Henk:

En dan Cor weer op tijd door laten trekken naar de volgende bestemming als een nomaadje

• 06 December 2019 - 19:09

Merel:

Lieve schatten!
    Wat een heerlijk verslag is het weer!!
    Voordat ik me bezig ga houden met de co2 vermindering wil ik eerst graag de prijs weten...

• 06 December 2019 - 21:13

Corrie:

Met deze mooie verslagen kunnen wij Costa Rica (bijna :-) overslaan dus dat is goed voor de CO2 reducering haha.

• 06 December 2019 - 23:11

BELINDA JANSSEN:

O,O,O, wat schrijf je toch weer een geweldig verhaal!!! En die man zou gewoon de hele dag op jullie auto passen in de brandende ☀️??

• 07 December 2019 - 18:59

Nico:

CO2 compensatie

• 07 December 2019 - 19:01

Nico:

Vervolg op eerder bericht: fietsvakantie Nederland gecombineerd met leuke wandeltochten