Lord of the Rings - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu Lord of the Rings - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

Lord of the Rings

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

03 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Taumarunui

3 februari
Vandaag begon de dag strakker dan blauw, het beloofde dus een mooie dag te worden.
Alleen verplaatsen wij onszelf nogal, dus het kan zijn dat het elders dan net iets minder is.

We hebben eerst een ‘kodakje’ gemaakt van de molen in Foxton, dat kon eigenlijk niet achterblijven, haha!
Toen heel even een stop gemaakt bij een evenement genaamd blokart, windsurfen, maar dan op het droge.
Al snel volgde een antiekmarktje waar ik een klein bol kipje zag staan. Aangezien de pootjes ontbraken, mocht ik het gratis meenemen. De verkoper in kwestie gaat volgend jaar een cruise maken naar o.a. Boedapest en Amsterdam, dan zijn hij en zijn vrouw 30 jaar getrouwd. Deze cruise hebben we hier al eerder voorbij horen komen, grappig!
Wederom iemand met een linkje naar Nederland. ;)
Toen was het tijd voor ons ontbijt, in een soort Amerikaanse diner in Bulls. Hier was in de tijd dat ik er eerder was een Nederlands winkeltje met kroketjes, maar deze was inmiddels verdwenen.
In Ohakune stuitten we op een ‘penenpark’ … geen kind te zien, alleen maar volwassenen, whaha!
Ook wij konden het niet laten er een aantal foto’s te maken.
Onze weg volgde in Tongariro National Park het pad hogerop naar Turoa Skifield, wat een weergaloos wijds uitzicht bood!
Hier hebben we onze lunch genuttigd en zijn we de weg weer naar beneden afgedaald. Tussentijds zijn we gestopt bij Mangawhero Falls. De waterval waar ook opnamen zijn gemaakt voor The Lord of the Rings, Gollum’s Pool, waar hij een vis achterna zit.
Toen zijn we om Mount Ruapehu heen gereden en bij Whakapapa Village omhoog gereden naar Iwakau Village, in de winter een wintersportplaats. Maar niet zonder eerst langs het mooie Grand Chateau te rijden, een bijzonder lux hotel aan de voet van Mount Ruapehu.
Boven hebben we een paar kiekjes gemaakt onder het genot van het weergaloos wijdse uitzicht aan de andere kant van de berg. En daarna zijn we wederom naar beneden gerold, waar we een stop hebben gemaakt bij de Tawhai Falls. Een werkelijk prachtige waterval, tevens verwerkt in The Lord of the Rings.
Via een prachtige weg, met tevens machtige uitzichten, zijn we inmiddels op een camping in Taumarunui beland.
We hebben het vandaag op 3 spetters na droog gehouden. Het zonnetje brandde als een malle, dus die spetters waren voor het bereiken van de grond al verdampt, haha!
Morgen zetten wij onze reis voort, en kijken waar we dan weer uitkomen.
Laterrr!

• 03 Februari 2019 - 10:19

Sjoerd:

Ha die globetrotters,

Zoals gemeld via de app, is het mij niet gelukt om de reisverslagen bij te houden. Vandaag op deze (voor het eerst in weken zonnige zondag) heb ik me een ons gelezen en genoten van alle avonturen en kiekjes die jullie gemaakt hebben! Wat een bijzonder mooi land blijft het toch en wat leuk om op deze manier alles te volgen. Geweldig dat je na 10 jaar kan vergelijken en nog steeds zo kan genieten! Ik ben bij terugkomst ook heel benieuwd naar de ervaringen en indrukken van Cor na al die jaren Nieuw-Zeeland propaganda van Jacq hahaha.

Ik probeer jullie in de laatste fase wat frequenter te volgen! Geniet van alles om jullie heen!

• 04 Februari 2019 - 16:16

Joelle :

War boffen we toch met jou, Jacq! Iedere keer weer, heb je voor ons prachtige verhalen en schitterende foto's. Wat leuk om met jullie zo mee te mogen reizen. En ik krijg nu echt de kribbels .... wat een mooie avontuur! Dikke kus voor jullie beide.