The Chronicles of Narnia - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu The Chronicles of Narnia - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

The Chronicles of Narnia

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

05 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Restant foto’s geplaatst bij onderstaande bericht:
Lord of the Rings

Oh, Marianne … Kapiti Island is 10x2km. Je kan onder begeleiding alleen aan land in het midden en het noorden.
Afhankelijk van welke wandeling je wilt maken.

Zo, weer een dag voorbij … het vliegt! Maar niet zonder we ervan genieten natuurlijk.
We zijn bijtijds vertrokken en hebben een eerste stop gemaakt bij de Waitomo Caves. Hier heb je allerhande excursies, 17 naar achteraf blijkt, waaruit je kunt kiezen. Zelf heb ik jaren terug de Black Water Rafting gedaan, echt waanzinnig! Dan ga je in wetsuit met binnenband een ondergrondse rivier af, inclusief mijnwerkershelm op voor het zien van de glowworms aan het plafond.
Maar vandaag geen glowworms, wel een waanzinnig ‘Dick-momentje’, want koffie moest er wel bij de Black Water Rafting gedronken worden. Hier heb ik namelijk ooit mijn eerste ‘Dick-momentje’ beleefd, en daarna zag de wereld er ineens heel anders uit, haha! Vragen jullie je misschien af wat een ‘Dick-momentje’ is … dat is het moment waarop we weer zóóóóón waaaaaanzinnige koffie geserveerd krijgen. En dan maakt het niet eens uit of het in een plastic (wel recyclebaar) beker of stenen kopje zit. Het is eigenlijk overal weergaloos lekker. Waarom ‘Dick’ … omdat onze vriend Dick het volgens zijn vrouw Corrie nog steeds heeft over deze lekkere koffie in Nieuw-Zeeland. Voor ons zijn dit nu voor altijd ‘Dick-momentjes’ geworden, haha!
Erg leuk om hier weer even terug te zijn, ondanks we deze excursie niet hebben gedaan. Bewaren we voor de volgende keer. ;)
Hierna hebben we een korte stop gemaakt in Otorohanga. Niet voor het bekende kiwihouse aldaar, maar om even te poseren met een grote kiwi … je doet eens wat voor een fotoboek, haha!
Onderweg hebben we bij New World een boodschapje gedaan en toen als een raket naar Hot Water Beach, om aldaar de Top10 camping te reserveren. We wilden vanmiddag namelijk de wandeling naar Cathedral Cove maken. We hadden er wat haast mee, aangezien je alleen met laagtij door de grot kan banjeren.
Wie de film The Chronicles of Narnia heeft gezien, zal de plaatjes absoluut herkennen.
Ten opzichte van jaren geleden kon je je auto niet meer parkeren bij het begin van de wandeling, dit was inmiddels alleen een drop-off zone geworden. Dus we hebben gebruik gemaakt van de Park & Ride. Deze wandeling trekt enorm veel toeristen, dus ze hebben het noodgedwongen over een andere boeg moeten gooien. Wel heel verrassend stond The Pukeko Expresso er nog wel, een klein koek-en-soopie-tentje.
Het weer was zo waanzinnig prachtig, dat het niet mooier had kunnen zijn. We hebben op het strand mooie kiekjes gemaakt, werden onverwacht op een vliegshow (formatievliegen) getrakteerd en hebben de wandeling weer afgesloten met een forse klim omhoog.
Daarna was het maar een kort ritje naar de camping, waar we in onze zwemkleding zijn gesprongen en vanaf de camping naar Hot Water Beach zijn gelopen. Cor heeft in de branding nog een duik gemaakt, maar ik ben gaan kijken bij de kuilen in het zand.
Bij laag water kun je daar namelijk een strandschep huren en je eigen kuil graven. Dan borrelt er namelijk zeer warm bronwater omhoog, en zitten er soms hele gezinnen met koelbox en versnaperingen in zo’n kuil, haha!
Maar hoogtij was alweer in aantocht, dus de attractie van dit strand had z’n dagelijkse hoogtepunt gehad.
Ons diner bestond vandaag uit Fish & Chips. Cor moest er wel wat geduld voor opbrengen … met 19 wachtenden voor zich. Maar die rij zei eigenlijk alles, want wat was het lekker!
Toen gauw onder de douche en bij heldere hemel sterren kijken.
Doordat het zo helder was, werden we werkelijke getrakteerd op een sterrenhemel van heb ik jou daar! We hebben de Milky Way in haar volle pracht en glorie mogen aanschouwen, wat een cadeau!

Kus van ons!

• 05 Februari 2019 - 03:25

Sjoerd:

Carhedral Cove, Waitomo Caves....... prachtige herinneringen komen boven als ik daar aan denk! Fijn dat je het “Dick-momentje” toch even uitlegd.. je zou zo de wildste verhalen kunnen bedenken zonder uitleg hahaha. Jullie zijn al aardig dicht bij Auckland en ben benieuwd naar het slot van jullie reis. Geniet optimaal! Het weer aan de andere kant van de aardbol is vreselijk dus geniet ook van die gelet rakker aan de hemel! Dikke kus

• 05 Februari 2019 - 03:57

Michiel:

Wauw, wat is het toch een prachtig land. Herinneringen komen boven. Enjoy!

• 05 Februari 2019 - 05:02

Cindy En Henk:

Wat ziet dat er weer heerlijk uit zeg!!!
    En wat is er mooier als met je lief in je zo geliefde land samen naar de sterrenhemel te kijken, op en top genieten!

• 05 Februari 2019 - 09:25

Corrie:

Ja ja, de Corrie van het Dick momentje hahaha! Wat een mooie foto's weer! De lucht lijkt nog blauwer omdat het hier grijs is..... dan krijg je heel veel zin om even bij jullie op de koffie te gaan! Volgens mij smeert Cor de koffie drap op zijn gezicht, bruin zeg! Dat gaat lekker opvallen bij thuiskomst :-) Nog even niet aan denken natuurlijk!
    Liefs uit Bleiswijk!

• 05 Februari 2019 - 09:41

Ton Van Idsinga:

Wij zijn weer terug uit de Dom.Rep. Lekker op de bank genieten van Julie verslagen, op de Telefonica was het allemaal te klein voor de Oude ogen. Julie genieten voor een heleboel mensen. Prachtige fotos weer.

• 05 Februari 2019 - 13:09

Belinda:

Die Cor lijkt wel een negert!!!!

• 05 Februari 2019 - 13:10

Belinda:

Als je nu stopt met werken en reisboeken gaat schrijven!!!!

• 06 Februari 2019 - 08:13

Roelof En Marianne:

Hoop ooit ook die Dick-momentjes te kunnen ervaren! Schitterende foto's en wat een leuk verhaal over de strandkuilen. Ik wist het niet.....veel Duitsers zéker? ;-)