B(sp)innen zonder kloppen - Reisverslag uit Pital, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu B(sp)innen zonder kloppen - Reisverslag uit Pital, Costa Rica van Jacqueline Idsinga - WaarBenJij.nu

B(sp)innen zonder kloppen

Door: Jacqy

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

04 December 2019 | Costa Rica, Pital

Wat een nacht! Geen spin meer te bekennen, maar midden in de nacht luidruchtige tropische hoosbuien!
Rob de Nijs had echt zijn versie van ‘zachtjes tikt de regen tegen het zolderraam’ moeten herschrijven!
Nog even en we hadden na een letterlijke buitendouche zo vanuit onze boomhut naar het restaurant kunnen varen, haha!
Met weer een geweldig schouwspel van vliegende vriendjes hebben we genoten van het ontbijt. Vandaag stond een wandeling met een gids op de agenda, maar het bleef hozen, hozen, hozen. Zo erg dat wij ons vriendelijk hebben afgemeld. Vandaag werd een heerlijk dagje vertoeven naast het vogelparadijs. Cor met een boek, ik met mijn kantoor, en een versnapering en lunch als de tijd daarom vroeg.
Vandaag hebben we ook een groep neusberen gezien, met kleintjes, zoooo schattig. Even de lege bananenschillen roven die onder de voederplanken lagen. Ook grappig om te zien, zijn de ‘Duitse helmen met periscoop’ (zoals wij de schildpadden noemen) die ruzie maken om een bananenschil. Wat kunnen die trouwens snel zwemmen zeg! Waar nou “zo traag als een schildpad” vandaan komt, ik zou het niet weten. :)
Zoals jullie merken, hadden we vandaag een enorme relaxdag. Maar dat was nou net de insteek van deze reis, iets langer op één plek en genieten van de kunst van het ‘nietsdoen’.
Uiteindelijk was het tijd om onze boomhut weer eens op te zoeken. En jawel … jullie raden het al, een spin!
Het wordt bijna gewoon …
Na een tik op zijn hoofd terug naar het restaurant om lekker te eten en daarna weer naar onze boomhut. Zoals Cor inmiddels zegt “ik zal alles missen, behalve die trap”, haha!
Bij het openen van de voordeur zag Cor iets wegschieten … dus hij was direct in opperste paraatheid! En ik natuurlijk ook!
Bij het schijnsel van de zaklamp zag ik nog net een paar poten achter het bed wegkruipen, iehhhhh, wéér zo’n achtpotige ellendeling! Cor met de vliegenmepper (jawel, van thuis meegenomen) onder het bed … en toen … ik heb Cor nog nooit zo snel overeind zien komen. Nu ik het filmpje terugdraai, moet het er komisch uit hebben gezien.
En tijdens het opstaan maar blijven meppen op de grond. Want het was een gigantische joekel, die al zijn 8 poten tegelijkertijd gebruikte, die kon me toch rennen!! In een flits wilde ik er met mijn schoen op gaan staan, maar Cor was mij met de mepper voor … gelukkig, anders was er van slapen niet veel terecht gekomen.
Tanden gepoetst, licht uit en luiken dicht … oh, en een deken tegen de kier onderaan de voordeur. Het was werkelijk ‘binnen zonder kloppen’, mijn hemel!
Zo, en nu weer rustig ademen.

  • 04 December 2019 - 07:23

    Cindy:

    Goedemorgen vanuit Naaldwijk,
    Net weer eventjes jullie berichtje gelezen en de mooie foto's bekeken. Gaaf hoor! En dat allemaal gewoon om je heen. Die spinnen das dan wel weer een beetje minderen.....brrr.
    Veel plezier en mooie dingen zien daar! Groetjes

  • 04 December 2019 - 07:45

    Cindy En Henk:

    Poh Jacq, ik blijf hier huiveren van je ontmoetingen met die enge harige 8-poters en je stoere dappere Cor die je met hand en viegemepper beschermd!
    Zou echt niets voor mij zijn hahaha
    Maar goed tot nu toe slaap je nog en moet ik alleen denken aan het verhaal hoeveel beestjes 's nachts actief zijn als men slaapt en wellicht over je heen loopt hahaha sorry

  • 04 December 2019 - 08:56

    Cora:

    Goedemorgen Cor, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Weer eens iets anders om je verjaardag in een boomhut te vieren.
    En bezoek heb je genoeg zo te lezen. Een hele fijne dag en veel plezier in deze vakantie. En Jacq jij ook gefeliciteerd en bedankt voor het sturen van de mooie foto’s en leuke verhalen.
    Dikke kus en groetjes van ons.


  • 04 December 2019 - 17:42

    Nico:

    Weer a lot of fun daar in jullie hutje. Gefeliciteerd en neem een lekker drankje van ons.wij doen het hier ook. Veel plezier en proost

  • 04 December 2019 - 19:03

    Marjolein:

    Wat een held die Cor, ik hoop dat die achtpotige engerds ervan geschrokken zijn en vluchten naar de boomhut van de buren.... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Pital

Costa Rica

Struinen door Intratuinen!

Recente Reisverslagen:

14 December 2019

Thuis!

14 December 2019

31 uur jarig!

13 December 2019

Van Corcovado naar San Gerardo de Dota

12 December 2019

Niets droogt!

11 December 2019

Corcovado NP
Jacqueline

Actief sinds 01 Mei 2015
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 18997

Voorgaande reizen:

02 Januari 2020 - 13 Januari 2020

Costa Rica

Landen bezocht: